Javier Tato, administrador de Transtega: «No camión, os atascos, tempos mortos e avarías fan inviables as oito horas»
l. vidal
Con sede en Padrón, Transtega se dedica al transporte de piensos destinados a alimentación animal. «No mundo do camión falar de fichar é unha entelequia», sentencia el administrador de la empresa. «Nós organizamos rutas cos puntos de descarga. Por exemplo, Guitiriz, Begonte, Rábade, Becerreá... O vehículo queda cargado o día anterior e así o traballador xa sabe a qué hora ten que saír da casa. Se remata ás catro, perfecto, pero pode ser que a cousa se vaia ata as nove, porque non dependes de ti só, senón da máquina que levas. Pode haber atascos, avarías... por non falar das horas mortas que podes pasar no punto de descarga». Tato es un firme defensor de la relación de confianza entre empresario y empleado: «A min iso de controlar o horario dos traballadores non me vai. Teste que fiar». En cualquier caso, sería posible hacerlo: «Agora os camións levan un disco de tacógrafo. Moitos deles, dixitais. Os xefes teñen una tarxeta que conectan a unha máquina e poden saber onde parou, as horas de descanso que fixo, a qué hora arrincou ou cando descargou». ¿Miedo a que con la nueva medida se puedan inflar las horas de jornada? «Qué va! -dice convencido- Ademais, neste traballo sempre se fan moitas máis horas das que recolle a nómina».