Lugo, de nuevo marginada en los trenes para universitarios

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Estación de tren de Lugo
Estación de tren de Lugo OSCAR CELA

Los senadores del PP piden la comparecencia de la ministra de Transportes para que explique la discriminación con la provincia

14 sep 2021 . Actualizado a las 12:58 h.

Como cada curso universitario que comienza Lugo sigue sin tener buenas conexiones ni servicios ferroviarios, además de carecer de la infraestructura para conectar el campus de Lugo con su matriz en Santiago, ya que no hay vía directa.

El problema de la falta de servicios ferroviarios para los universitarios de Lugo llegará al Senado a través de las iniciativas que acaban de presentar los senadores populares por Lugo. Pedirán en la Cámara Alta que tanto la ministra de Transportes, Raquel Sánchez Jiménez, y la presidenta de ADIF, María Luisa Domínguez González, «expliquen cal é a situación ferroviaria na provincia de Lugo e para saber se ten previsto incrementar o número de prazas en trens de media distancia».

Los senadores José Manuel Barreiro, Rosa Arza y Manuel Lourenzo Varela señalan que Renfe incrementó en cerca de 3.000 plazas en sus trenes de media distancia en Galicia con motivo del inicio del curso académico 2021/22. Están operativas desde septiembre y hasta junio para realizar los recorridos entre A Coruña y Vigo en ambos sentidos.

«De novo, se marxina a Lugo, porque esta ampliación de prazas volve deixar fóra á provincia, sen ter en conta que a capital lucense conta cun campus da Universidade de Santiago de Compostela no que se imparten numerosos graos, como o grao en Veterinaria, cuxa facultade no campus de Lugo é unha das máis prestixiosas e acreditadas non só en Galicia, senón tamén en España e mesmo a nivel europeo».

Los senadores lucenses resaltan que el campus de Lugo es el único en Galicia en el que los alumnos pueden cursar el máster en Innovación en Nutrición, el de Xenómica e Xenética, o el de Enxeñería Agronómica o en Enxeñería de Montes, entre otros estudios que solo se pueden hacer en la capital lucense. En consecuencia, Barreiro, Arza y Varela afirman que «non se entende esta discriminación por parte de Renfe á provincia de Lugo, que pode ocasionar que multitude de alumnos sufran dificultades ao cursar os seus estudos no campus lucense ao non poder trasladarse por vía ferroviaria».

De igual modo, afirman que «os universitarios lucenses que estudan noutras provincias galegas son tamén parte prexudicada, ao non poder trasladarse á Coruña ou a Vigo coa frecuencia necesaria. Por iso, queren saber se a operadora ferroviaria Renfe ten pensado incrementar as súas prazas nos trens de media distancia que conectan Lugo co resto de cidades galegas».