Méndez no comparte la decisión del Supremo por el uso del gallego

La alcaldesa cree que el idioma necesita defensa ante el peso superior del castellano, pero cree que no cabe más recurso


LUGO / LA VOZ

«Acatamos a sentencia, pero non a compartimos», valoraba ayer la alcaldesa de Lugo Lara Méndez. El Tribunal Supremo ratificaba esta semana la anulación que ya había sido acordada por la sala de lo contencioso administrativo del TSXG por la cual el Concello de Lugo no podrá aplicar varios artículos y términos de la ordenanza que regula el uso del gallego en la administración municipal, entre ellos, la utilización del gallego como única lengua oficial. «Aprobouse por unanimidade no 2009 e ademáis de ter o visto bo da asesoría xurídica, consideramos que o galego hai que defendelo, porque ten un peso inferior ao do castelán», esgrime la regidora. Argumenta que hay estudios que demuestran que en los últimos diez años su uso bajó entre los jóvenes en un 44 %.

Esta sentencia, en la que el Supremo asume los argumentos del TSXG confirma la anulación de 13 artículos de la ordenanza y llega tras el recurso de casación presentado por el Concello en el 2016. El órgano autonómico se había pronunciado parcialmente a favor de Galicia Bilingüe.

La Mesa por la Normalización Lingüística denuncia por su parte «prexuizos ideolóxicos» en la sentencia del Supremo y anuncian que iniciarán acciones contra la misma, sin especificar cuales. Lugonovo por su parte reclamaba ayer que el Concello presente «recurso de amparo perante o Tribunal Constitucional» aunque desde el Gobierno local no creen que sea una opción.

A Xunta non autoriza a pasarela da N-VI xunto ao Anxo Carro se non se lle fan modificacións

LUGO / LA VOZ

Patrimonio di que a súa imaxe afecta ao Camiño primitivo

Segundo unha resolución da Dirección Xeral de Patrimonio Cultural da Xunta de Galicia que entrou onte no rexistro do Concello de Lugo, a pasarela da N-VI, tal como está no proxecto, non pode ser autorizada. Pero este departamento da Consellería de Cultura abre a porta a que o concello presente nova documentación e cambios no deseño e poida ser autorizada. O goberno do concello asegurou onte que presentará a documentación necesaria e seguirá adiante co proxecto, porque é imprescindible para o desenrolo da cidade.

O documento que entrou no concello di o seguinte: «Coa documentación achegada non e posible determinar a percepción que dende o Camiño se terá da nova instalación. Polo que deberá achegarse unha nova documentación que permita valorar o impacto da pasarela no Camiño (percorridos fotográficos do Camiño cara a posición da pasarela proposta, incluíndo infografías, etc..) Tamén sería recomendable estudar a posibilidade de reformular a proposta presentada co fin de minimizar o seu impacto, por exemplo, simplificando o deseño das ramplas de acceso e dos piares da pasarela. As características estéticas e construtivas e os materiais, as cores e os acabados deben ser acordes coa contorna».

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

Méndez no comparte la decisión del Supremo por el uso del gallego