Rueda pide a Besteiro «que conte máis a verdade» y Pontón acusa al PPdeG de «carroñeirismo» para conseguir la Deputación de Lugo

Elisa Álvarez González
E. Álvarez SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

Alfonso Rueda, presidente de la Xunta y líder del PPdeG; y Ana Pontón, portavoz nacional del BNG, este lunes.
Alfonso Rueda, presidente de la Xunta y líder del PPdeG; y Ana Pontón, portavoz nacional del BNG, este lunes.

El presidente de la Xunta asegura en relación a la comparecencia de Pedro Sánchez que, «sinceiramente penso que nin el cre o que di». La portavoz nacional del BNG vuelve a pedir a Tomé que deje su acta de diputado provincial

15 dic 2025 . Actualizado a las 21:20 h.

Alfonso Rueda, presidente de la Xunta, evitó este lunes pedir la dimisión del líder del PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro, ante las denuncias de acoso sexual contra el ex socialista y expresidente de la Diputación de Lugo, José Tomé. Preguntado sobre si Besteiro debería dejar su cargo, el responsable del gobierno gallego, aseguró que lo que tenga que pasar «terao que decidir o propio partido socialista, pero xa estamos vendo que algúns representantes non se cortan un pelo á hora de manifestarse publicamente sobre o que lle parecen os seus teóricos xefes».

Rueda calificó la crisis del PSdeG, de «exemplo de cinismo» que evidencia «a falla de unidade e a desorganización que xa un podía adiviñar». El popular lamenta que ahora salgan a la luz los ajustes de cuentas «nun tema especialmente importante», por lo que pide al PSdeG «menos cinismo, máis contar a verdade e menos poñerse de perfil tamén por parte do BNG», que gobierna con los socialistas varias administraciones, «empezando pola Deputación de Lugo».

Interpelado por si hoy cambiaría la actuación de la Xunta ante la denuncia de agresión sexual contra el exconselleiro Alfonso Villares, Rueda explicó que hay tres grandes diferencias con el caso de los socialistas, «eu nunca mentín, cando tiven noticia estaba no ámbito xudicial e no primeiro pronunciamento xudicial xa coñecen a miña decisión, dimisión de todos os cargos e, terceiro, eu non vou dando leccións como o partido socialista».

Se refirió también a la comparecencia de Sánchez, en la que este aseguró que el compromiso del partido socialista con el feminismo es absoluto. El titular de la Xunta achacó estas declaraciones «non sei se á desconexión ou a caradura do presidente do Goberno, pero é unha fuxida para diante cada vez máis evidente». El problema, añadió, es si piensa que alguien lo cree, «para empezar tería que crelo el, e eu sinceiramente penso que non o cre».

«Dicía Sánchez que estar no Goberno renta. Rentaralle a el», lamentó, «a moitos galegos non lles renta», concluyó Rueda, afirmando que si las proyecciones del CIS de Tezanos fuesen ciertas convocaría elecciones, «pero non as convoca porque sabe que perderá».

Por su parte, la portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, reiteró que el PSdeG debe «resolver» la situación y volvió a pedir que Tomé «deixe a acta» en la Deputación de Lugo. «É a única saída digna que lle queda», aseveró, «polo ben da política e por respecto ás mulleres que neste momento teñen presentada unha denuncia».

Al mismo tiempo, Pontón acusó al PPdeG de querer aprovechar la situación para hacerse con el poder del gobierno provincial de Lugo. «O que está facendo o PP é o carroñeirismo político, quere usar as vítimas para facerse co poder, paréceme terrible», incidió, antes de mostrar «o seu apoio e solidariedade» con las víctimas.

A renglón seguido, la líder nacionalista lamentó que este no es el primer caso que «salpica a dirixentes políticos» y recordó que el presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, «encubriu durante meses» al exconsellerio do Mar Alfonso Villares denunciado por una presunta agresión sexual.

Por ello, Pontón ha remarcado que «afecte a quen afecte», lo que se debe es «estar sempre» con las mujeres que denuncian, porque el machismo «está na sociedade» y hay que «actuar con contundencia cando se coñece un caso destas características». «Creo que o que teñen que aclarar no PSdeG son as súas responsabilidades», subrayó.