«Só hai dous sitios onde aínda desconectamos: o cine e o teatro»

gala dacosta diehl FERROL / LA VOZ

FERROL

CESAR TOIMIL

A xira do novo espectáculo do mago ferrolán comeza mañá no teatro Jofre, onde conversarán distintas artes escénicas

29 sep 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Despois de anos reunindo as pezas, Martín Varela explica dende o patio de butacas do teatro Jofre como xurdiu a amálgama que hoxe é Inventio. É o espectáculo máis ambicioso e de maior complexidade técnica no que traballou, e o seu papel nel é tan camaleónico como os cambios de vestiario e de decorado que o espectador poderá presenciar. Con composicións de Magdalena Gamayo e coreografías circenses de Jorge Miquel, máis ca unha actuación é todo un manifesto artístico.

—Por que a estrea é en Ferrol?

—Todo o equipo traballamos aquí en repetidas ocasions e é un lugar cómodo, tanto polo teatro como pola xente que traballa nel. Para min é estar como na casa.

—Que emocións queren provocar nos espectadores con este novo número?

—O noso obxectivo é sempre entreter, vir ao teatro e desconectar. Quixemos crear unha proposta moi entretida, sempre digo que só hai dous sitios nos que desconectamos realmente, que son o cine e o teatro. Paréceme moi potente ser o responsable dos estímulos que lle chegan ao público.

—Cal foi a intencionalidade de Inventio?

—É un espectáculo de gran formato que reflexiona de xeito aberto sobre o que somos, con moita liberdade.

—15 escenarios e dous países en poucos meses son moitos, dalle certa vertixe?

—Sabemos que vai ser un reto e asusta un pouco e cada teatro é distinto, polo que o nivel de adaptación a nivel técnico é bestial.

—Hai unha boa canteira de magos galegos, por que Galicia está a ser o epicentro da maxia mundial?

—Os magos xa estabamos aí, pero supoño que están apostar por isto agora. En Ferrol creamos un colectivo chamado Lorc & Julit, como homenaxe a un dúo de magos de Ferrol que viaxou por todo o mundo, pero o seu espazo favorito era o Jofre.

—Esquecemos ás veces que hai máis artes escénicas ademais de teatro e danza?

—Si, e teño a teima de que nos tomen en serio. A maxia arrastra a moita xente, a outro perfil de público. A conversa entre as distintas disciplinas convírteo noutro tipo de produto.

—Seguímonos sorprendendo?

—Eu creo que si, de verdade creo que é unha das motivacións de todo o equipo, dende son vestiario... É moi inocente, pero pensamos «se facemos isto, seguro que se van sorprender».

El espectáculo «Inventio» recorrerá ciudades de España y de Portugal

Coincidiendo con el año Xacobeo, el espectáculo Inventio nace con el objetivo de servir de vehículo de conocimiento y de divulgación del Camino de Santiago y de la cultura gallega a través de una historia de búsquedas y encuentros. El concepto del espectáculo fue explicado ayer por el elenco y por los productores del mismo, durante la presentación oficial que tuvo lugar en el teatro Jofre. Sobre las tablas del teatro de Ferrol tendrá lugar el estreno que al mismo tiempo será el inicio de la gira. Después del fin de semana, el equipo irá hasta Santiago, donde habrá cinco representaciones en el Auditorio de Galicia.

A esta presentación asistieron Antonio Golpe, concejal de Cultura; Nava Castro, directora de Turismo de Galicia; Martín Varela, director creativo del espectáculo y portavoz de la productora Thinking up events y Susan Santos, responsable territorial en Galicia da Fundación «la Caixa».

La gira de Inventio comienza en Ferrol mañana a las 20.00 horas y permanecerá en la ciudad hasta el 2 de octubre, donde brindará un total de cinco funciones antes de comenzar la gira por el resto de Galicia y localidades seleccionadas de España y Portugal. Así, después de Ferrol y Santiago, Inventio viajará a Salamanca, Lugo, Pontevedra, Cáceres, Ourense, Bilbao, Vigo y A Coruña. Todavía quedan muchas fechas por anunciar, pero piensan llegar hasta Portugal. Las entradas para el estreno absoluto en Ferrol pueden adquirirse en la taquilla del teatro Jofre o desde la página inventio.gal.

Homenaje al patrimonio

La propuesta quiere explorar la historia antropológica de Galicia, su arte, su tradición, su lengua... y lo hará sobre los escenarios del Jofre, el teatro Colón, el Teatro principal de Ourense y más mediante la estética del simbolismo celta, el barroco compostelano o la estética geométrica y vanguardista de Sargadelos y la Bauhaus.

Apto para público infantil y adulto, se trata de un espectáculo que dota nuestro patrimonio cultural de poder simbólico: tradiciones nacidas hace siglos que perduran y lo hacen enriquecidas por otras manifestaciones artísticas, por lo que será posible apreciar influencias orientales y mezclas de danza moderna, clásica y espectáculos circenses con magia.

La productora Thinking up events gestiona este espectáculo que cuenta con un equipo conformado por algunos de los más reputados especialistas de las artes escénicas y audiovisuales de Galicia, intentando «crear desde aquí». Por eso, además de Varela, que funciona como pieza clave para resolver el puzle del espectáculo, al frente de la dirección artística está Suso Montero, un reconocido escenógrafo con una dilatada trayectoria en teatro y televisión. En la dirección de magia, dos destacados ilusionistas españoles: Fani Triana y Martín Camiña, y en la de circo, Jorge Miquel, un estudioso con una larga trayectoria en la puesta en marcha de proyectos circenses. En la dirección musical, productor y técnico que ha trabajado con grupos como Milladoiro o compañías como la Fura dels Baus. Al frente del ballet y las coreografías, Mercedes Suárez; Alberto Casas en el diseño de iluminación y Conchi Silvent en la dirección de vestuario.