Alega que la provisión de esos cargos por ese procedimiento ya estaba definida así en la relación de puestos de trabajo
15 sep 2007 . Actualizado a las 02:00 h.La Consellería de Presidencia admitió ayer que, con la entrada en vigor de la Ley 13/2007, que modifica la normativa gallega sobre el funcionariado 4/1988, «a partir do vindeiro luns non se poderán convocar prazas de libre designación non previstas na modificación da Lei da Función Pública (xefaturas de servizo e similares)», como es el caso de los más de 100 puestos que las consellerías han divulgado en el DOG desde la publicación del texto legislativo el 27 de agosto hasta ayer mismo, en la última edición del boletín antes de su entrada vigor.
Presidencia alegó en un comunicado que esa intensidad en el uso de la libre designación, coincidiendo con la cuenta atrás para que la ley que la limita sea de aplicación, forma parte del proceso reglado por el cual «publicaranse ata esa data as convocatorias destas prazas segundo a súa configuración nas relacións de postos de traballo, e continuarase cos trámites para a súa cobertura». En todo caso, esas convocatorias, aunque todavía son perfectamente legales, contradicen el compromiso adquirido por el Gobierno gallego en la modificación legislativa. El propio conselleiro Méndez Romeu atribuyó esa reforma a una «necesidade imperiosa de despolitizar a función pública». Su departamento insistía ayer en que «un dos obxectivos fundamentais da reforma da Lei da Función Pública é a profesionalización da Administración pública, para o que se considera relevante a cobertura dos postos de xefaturas de servizo e similares por concurso, en lugar de recorrer á libre designación, que era o sistema vixente ata o 17 de setembro, data na que entra en vigor a reforma», indicó. Precisó también que «se desde a entrada en vigor da lei o luns fose necesario cubrir algunha destas prazas de xefatura de servizo cubertas ata o de agora por libre designación (porque cesase o funcionario) cubriranse por comisión de servizos ata que se resolva o correspondente concurso».
De acuerdo con la ley, la Xunta sólo podrá recurrir a la libre designación para cubrir las plazas de subdirector xeral, secretarías de altos cargos y, según el artículo 28 de la nueva norma, «aqueloutros de carácter directivo ou de especial responsabilidade para os cales, excepcionalmente, así se determine nas relacións de postos de traballo».
Jefes de servicio y similares
En relación a los funcionarios que accedieron a plazas de jefatura de servicio y similares por libre designación, Presidencia subraya que «serán substituídos por outros que o fagan por concurso». Ese concurso, con el que la consellería quiere reducir 800 plazas de libre designación, se convocará «cando todos os funcionarios estean en condicións de concorrer, é dicir, probablemente nun prazo de dous anos». Méndez ya adelantó que la convocatoria deberá esperar al 2010. El sindicato nacionalista CIG ve intencionada la demora para hacer un concurso «á medida dos amigos que agora está colocando nesas prazas polo sistema de libre designación». Presidencia arguye que pretende «posibilitar que poidan optar a estas prazas o maior número de funcionarios, xa que a lexislación restrinxe a posibilidade de participar en concurso aos que non leven dous anos nun posto obtido por concurso, restrición que non se aplica aos postos de libre designación».