Un experto de la Universidade da Coruña dice que las residencias no son de Suplusa

El catedrático Carlos Amoedo valida que se le quitase su condición de medio propio

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lugo / la voz

El gobierno socialista de la Diputación de Lugo solicitó un informe al catedrático de Dereito Administrativo de la Universidade da Coruña (UDC), Carlos Alberto Amoedo Souto, para que delimitase las competencias y funciones de Suplusa en lo relativo a las residencias y su pérdida de condición de medio propio. La gobierno provincial también quería conocer el contraste entre los informes emitidos polos distintos servicios de la Diputación y el elaborado por el bufete madrileño Pérez Llorca, a petición de Suplusa, «e dadas as diversas contradicións xurídicas entre uns e o outro».

En sus conclusiones, el profesor Amoedo señala que desde la encomienda de gestión para la construcción de las residencias, en el 2010, se produjeron varios cambios normativos a nivel Estatal y Europeo que variaron la condición de Suplusa, en especial cuatro cambios normativos a partir del 2014. Uno de ellos fue la entrada en vigor de la Ley 9/2017, de contratos del sector público, el 9 de marzo del 2018, «data na que adquiren eficacia unha serie de cambios operados no réxime básico dos encargos obrigatorios de todas as Administracións públicas».

El informe indica, al respecto de la presencia de un diputado que hace de bisagra en la conformación de mayorías, sin citar a Manuel Martínez: «Con independencia de valoracións políticas desta situación, consideramos que, especialmente a partir do 2017, a mesma determinou a perda fáctica do control análogo da Deputación sobre Suplusa, coincidindo cos cambios regulatorios que vimos de sinalar».

El catedrático de la UDC explica que el acuerdo del pleno de la Diputación del 26 de octubre del 2010 por el que se aprobó la encomienda de gestión a Suplusa para «a construción e xestión de centros de atención a persoas maiores é plenamente válido. Tal acordo introduce un peculiar un sistema de xestión directa da construción e xestión de centros de atención a pesoas maiores mediante medio propio, Suplusa».

Para Amoedo Souto «esa formalización da xestión do servizo deberá realizarse pola Deputación, titular da competencia material, unha vez rematadas as residencias» y previos los trámites previstos en diversas leyes.

Sobre la validez del acuerdo de la junta de gobierno del 9 de marzo del 2018 en el que se le quitaba la condición de medio propio a Suplusa afirma el informe: «Consideramos que as obrigas previstas no artigo 32 da Lei 9/2017 entraron en vigor xustamente o día en que se adopta o acordo de retirar a condición de medio propio a Suplusa, polo que entendemos que este acordo pode invocar os requisitos previstos a maiores no artigo 32.2 Lei 9/2017 como abeiro normativo do seu contido», y recuerda que el contenido del expediente en el que se basó el acuerdo del gobierno de Darío Campos «inclúe distintos informes detallados, que fornecen unha motivación máis que suficiente sobre a perda de control análogo que se produce ao longo do ano 2017 por mor das circunstancias políticas e administrativas acaecidas no seo de Suplusa».

Por estos motivos, el catedrático de la UDC señala que fue «plenamente válida a retirada da condición de medio propio e instrumental a Suplusa» y «en particular, consideramos que a Xunta de Goberno, como órgano colexiado executivo, goza de competencia abastante para adoptar o acordo do 9 de marzo». E incluso, el experto señala que «consideramos que o exercicio da tutela funcional da entidade matriz sobre o medio propio non é impugnable na orde contencioso-administrativa, por falta de lexitimación activa do medio propio».

«As relacións xurídicas entre a entidade matriz e medio propio non son bilaterais»

El informe del experto coruñés es muy claro a la hora de valorar los límites que tiene que tener una entidad como Suplusa, dependiente a su criterio, de una Administración matriz. «Ao noso entender, non cabe alegar a autonomía propia das sociedades mercantís como coartada para incumprir os seus propios estatutos, onde se establece con claridade a subordenación da actividade de Suplusa ás ordes ou mandatos obrigatorios emanados da súa entidade matriz, a Deputación de Lugo. Por seren mandatos obrigatorios, non cabe sometelos a impugnabilidade administrativa ou contenciosa. Non estamos perante unha contraposición dos intereses lexítimos entre dúas distintas persoas xurídicas, porque as relacións xurídicas entre entidade matriz e medio propio non son bilaterais, senón relacións organizativas caracterizadas pola xerarquía e a unilateralidade».

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