Xavier Labandeira: «A frota española está moi dieselizada e obsoleta»

Xavier Fonseca Blanco
x. fonseca REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

XOAN CARLOS GIL

O profesor de Economía da Universidade de Vigo cre que subir o imposto dos carburantes axudará a combatir a contaminación atmosférica

23 sep 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Xavier Labandeira leva anos defendendo a utilidade dunha tributación enerxética e ambiental. Recorda que o cambio climático e a contaminación atmosférica son un risco moi serio para a poboación e que a transición ecolóxica comeza por entender que contaminar non pode saír gratis. Neste sentido, considera que subir o imposto dos carburantes supón un primeiro paso.

-Está contento co anuncio do Goberno?

-É moi positivo que se fale por fin dun tema que estivo oculto. A Comisión Europea leva polo menos cinco anos reclamando ao Goberno español unha subida fiscal neste tipo de impostos por razóns ambientais.

-En España pagamos mais ou menos que no resto de Europa?

-Temos un dos niveis de tributación dos carburantes mais baixos, tanto no caso da gasolina como no do diésel. Durante a crise tocáronse a maior parte dos impostos menos este. Isto non ten sentido cando se comproban os danos ambientais que xeran.

-Non cre entón que haxa simplemente unha intención de recadar?

-Máis ben é un tipo de imposición correctiva para que a xente entenda que cando se consume un produto que xera danos perciba o custo e reaccione.

-Cal debe ser a esa reacción?

-Cambiar unha frota que está moi dieselizada e obsoleta. O 90 % son coches matriculados antes do 2015 e dentro, como digo, dunha frota maioritariamente diésel. Agora existen alternativas máis limpas que van encamiñadas cara á transición, coma eléctricos ou híbridos.

-Como hai que proceder?

-Primeiro hai que igualar a imposición do diésel e a gasolina e a continuación subir a fiscalidade de ambos carburantes.

-Canto deberían subir?

-Pois falamos duns céntimos por litro no diésel para equipar co prezo da gasolina, pero ademais habería que sumar o IVE. Estaríamos a falar por tanto dunha incremento importante no caso do diésel.

-Debe pagar o mesmo o propietario dun vehículo diésel que ten un ano que outro que ten quince?