«O futuro pasa por xuntar e organizar aos propietarios»

José Francisco Alonso Quelle
josé alonso RIBADEO / LA VOZ

GALICIA

PEPA LOSADA

Ramón Reimunde, presidente de Promagal, cree que la tonelada de globulus sin corteza podría llegar a venderse a 50 euros

07 may 2018 . Actualizado a las 08:48 h.

«Non encontramos a fórmula máxica, pero algún día os propietarios galegos vanse organizar e vender o seu produto a un prezo xusto. Non pode ser que a tonelada de pasta de papel teña un prezo de 850 euros e que a de eucalipto se pague a pouco máis de 30». Así se pronuncia Ramón Reimunde, presidente Promagal (Productores de Madera de Galicia), la federación que agrupa a una treintena de asociaciones de Ferrolterra, Eume, Ordes y A Mariña. Promagal nació para promover una actitud, la unión para ser más fuertes, y con un objetivo en el horizonte: crear una cooperativa forestal gallega para operar como empresa, de tú a tú, con los grupos compradores.

El sueño solo se ha rozado: «Creamos a cooperativa, pero está inactiva. As experiencias no mundo van nesa liña, pero aquí non demos ese paso final. Certo é que nos puxeron todo tipo de problemas, dende as administracións ás industrias madeireiras, porque non lles interesa competir».

Así pues, Promagal no vende madera. Su papel es representar a sus asociados. Reimunde habla con la experiencia de haber estado 12 años en primera línea de este proyecto de concienciación del propietario del monte gallego, con la honestidad que le permite valorar éxitos y frustraciones. «Nós fixemos o noso traballo, pero agora ten que vir outra xeración que lle dea unha volta. Porque Ence segue a poñer o prezo. E non terían algo que dicir niso os máis de cen mil propietarios de monte da Mariña e de Ortegal?».