Diez policías de Oleiros se mudaron al cuerpo de A Coruña en los tres últimos años

La Voz OLEIROS / LA VOZ

OLEIROS

Sede de la Policía Local de Oleiros
Sede de la Policía Local de Oleiros EDUARDO PEREZ

El alcalde critica la ley que incentiva los traslados a ciudades en perjuicio de los concellos medianos

04 nov 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

El alcalde de Oleiros ha salido al paso de la decisión tomada por la Policía Local, que dejará de hacer horas extras a partir del martes, denunciando una grave situación de falta de agentes que les obliga a doblar turnos. Ángel García Seoane se posicionó con la plantilla y acusó a la Xunta y su legislación a este respecto.

«O Concello de Oleiros ten un cadro de persoal de 42 policías locais que son suficientes para cubrir as necesidades do municipio, pero todo se agrava coa aprobación no 2007 dunha nefasta lei para os concellos medianos e pequenos que autoriza a mobilidade dos axentes sen ningunha cortapisa, é dicir, que un policía de Oleiros, Culleredo, Arteixo... pode irse para a A Coruña sen facer ningunha oposición, pero nós en cambio, para crear prazas temos que facer oposicións, esa é a diferenza», señaló el regidor en los micrófonos de Radio Voz.

Relató que la plantilla de Oleiros ha visto marchar en los últimos tres años once policías, diez a A Coruña y uno a Vigo. «E non nos quedan vacantes, para a reposición hai que facer convocatorias que se demoran ate máis dun ano e encima temos que pagar nós a formación na Estrada [sede de la academia de policías de la Xunta], seis meses alí e tres máis de prácticas», explica García Seoane. «Actualmente hai 14 prazas de policía vacantes en Oleiros que a Xunta non nos permite cubrir interinamente, por que non se nos permite? É inexplicable», lamentó.

A través de un comunicado interno, los agentes también habían protestado por el mal estado del material o la falta de recambio de uniformes. El alcalde replicó: «Respecto á carencia de material, renóvase cando é necesario. Actualmente temos sete vehículos para patrullar, e as patrullas máximas ao día son dúas, así que hai de sobra», indicó García Seoane.

«Oleiros sempre tivo bos policías locais, teño que dicilo, e o cadro de persoal actual cumpre con seus cometidos», sentenció. Pero los agentes, que celebraron una reunión el pasado 23 de agosto para tomar decisiones que cambien su suerte y dejen de duplicar horarios en perjuicio de su descanso y su salud mental, reconocieron están viviendo una situación de «abatimiento general», principalmente por la perspectiva de no ver una salida a corto plazo.

El salario base de los agentes es de 31.566 euros, y en el 2024 la nómina bruta anual subirá hasta los 32.355 euros, al margen de otros complementos.

Convocadas siete plazas

Actualmente el Concello de Oleiros tiene convocadas siete plazas de policía, cinco por oposición y dos por movilidad. En diciembre entrarán otros tres nuevos que ya han pasado por el proceso de formación. «É caótica a situación, non é só un problema de Oleiros, senón de todos os concellos de Galicia que temos entre 10.000 e 40.000 habitantes, somos os que estamos abastecendo ás cidades», indicó. «A lei foi do bipartito, pero ao PP tamén lle interesa e a mantén. Ou isto se regula ou a situación dos concellos vai a ser mala na comisión de prazas de policía», concluyó.