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La importancia de una correcta ventilación desde el primer día de clase para prevenir el covid

Paula Méndez / R. S.

EDUCACIÓN

Aula del colegio de A Lomba de Vilagarcía, el pasado curso
Aula del colegio de A Lomba de Vilagarcía, el pasado curso Martina Miser

Expertos aseguran que, a pesar de su efectividad, no es suficiente por sí sola: «Previr a transmisión nas escolas depende de seguirse estas cinco condicións ao mesmo tempo: vacinas, probas, ventilación, distancia e máscaras»

09 sep 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

La prioridad en este recién inaugurado año escolar es garantizar la presencialidad. Para ello, los centros educativos gallegos tienen a su disposición el protocolo aprobado en julio, con el aval del comité clínico, y que está adaptado a la declaración de acciones coordinadas aprobada por el Gobierno.

Y uno de los puntos más importante y desarrollado en el documento es el referente a la ventilación, esencial desde este primer día en las aulas. «O SARS-CoV-2 é un virus que se transmite polo aire, polo tanto, si ventilamos un espazo pechado como pode ser unha aula, estamos disipando o aire con posibles virus flotando e deste xeito evitamos contaxios», explica Sonia Villapol, científica del centro médico de Texas que forma parte del equipo de investigación internacional del covid.

El protocolo gallego recoge que «a purificación do aire consiste na eliminación das partículas en suspensión, susceptibles de conter virus. Polo tanto, ventilación non é igual a purificación». Por ello, se debe elegir en todo momento la ventilación natural y, solo en el caso de que no sea posible, implementar una ventilación forzada o purificación del aire.

Aún así, Villapol no descarta su uso del todo. «O ideal é combinar todas as intervencións posibles, é dicir, máscaras con filtros ffp2 ben axustadas, ventilación natural e reforzo cos filtros hepa. No caso que a ventilación natural favorezca niveis de CO2 óptimos, non precisaríamos o reforzo cos filtros hepa, pero realmente son o máis efectivos para eliminar os virus». En este sentido, en el caso de optar por otras modalidades de ventilación, será necesario un estudio técnico que el centro educativo podrá solicitar a través de la Unidade Técnica da Xefatura Territorial de la Consellería de Educación, siguiendo las directrices de las autoridades sanitarias.

Además, se deben tener en cuenta detalles como que «o aire da ventá se difunda verticalmente», ya que la investigadora del covid advierte que «hai que limitar o fluxo de aire horizontal ao nivel da respiración». En cuanto a la instalación de mamparas, Villapol avisa que está demostrado que su uso es contraproducente, pues «non serven para nada dentro de unha aula, é máis, producen o bloqueo das correntes de aire que arrastran o aire hacia o exterior».

A pesar de que se ha demostrado la eficacia preventiva de una correcta ventilación, los expertos recuerdan que no es suficiente por sí sola y no se debe bajar la guardia. «A ciencia dinos que previr os riscos da transmisión do coronavirus nas escolas depende de seguirse estas cinco condicións: vacinas, probas, ventilación, distancia e máscaras. Polo tanto a ventilación é crucial, pero non é a única medida, todas teñen que poñerse a punto ao mesmo tempo», advierte Sonia Villapol.

«As nenas e nenos non poden pasar frío nas escolas»

Los centros educativos deben favorecer la actividad en el exterior, mientras que en el interior se aconseja la ventilación cruzada, «consistente na apertura de xanelas e portas en lados opostos da habitación».

Aún así, la científica defiende que «as nenas e nenos non poden pasar frío nas escolas», lo que se podría evitar «combinando a ventilación natural ó abrir parcialmente as ventás, por filtros hepa portátiles dentro das aulas que atrapan o 99 % dos xermes. Isto tamén pode ser moi útil en aulas onde os cativos máis pequenos non saben axustar ben as máscaras e onde os niveis de CO2 superan os límites recomendados», entre 420 y 800 ppm.