Maite Flores presenta su candidatura a rectora y rechaza el acuerdo de Medicina

Emma Araújo SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

SANDRA ALONSO

La catedrática de Óptica quiso mantener la tradición y compareció en San Xerome

03 dic 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

María Teresa Flores Arias, catedrática de Óptica de la USC, formalizó ayer su candidatura a rectora de la Universidade de Santiago con una convocatoria pública cargada de tradición, ya que este trámite debe hacerse de forma telemática pero ella decidió presentarse públicamente con miembros de su equipo en un acto abierto en el Pazo de San Xerome, sede del Rectorado.Maite Flores señaló a este respecto que «hai algunhas costumes que hai que manter e presentar ao equipo, porque mostralo paréceme un acto importante».

Sobre sus propuestas programáticas para optar a convertirse en la primera rectora de la USC en sus más de cinco siglos de historia, Flores Arias apostó por dar un impulso al Campus Terra de Lugo, ya que considera que esta parte de la USC, «que é moi importante» ha perdido peso en los últimos tiempos. A este respecto, abogó por una política desde el Rectorado basada «nun liderado centralizado pero tamén distribuído». «Traballaremos para ter a universidade que nos gustaría dentro de dez anos, e sentirnos orgullosos de ter aos nosos fillos e fillas nesta universidade», añadió en su presentación formal.

El futuro de la facultad de Medicina será uno de los retos a corto plazo que deberá afrontar la USC, y como candidata a rectora Maite Flores trasladó su «apoio ao que decidiu a Xunta da Facultade de Medicina o outro día de forma case unánime, porque o primeiro no que debemos pensar sempre é no estudantado, e con ese convenio non se pensou nel». «Non están ben resoltas moitas cousas. Non se sabe, por exemplo, se imos obrigar ao noso estudantado que xa está cursando neste momento os estudos de medicina a marchar cara a outras universidades ou non», añadió Flores, que apuesta por el diálogo para buscar un acuerdo que «temos que capitanealo porque nós somos os que por tradición temos esta titulación e non tería sentido agora mesmo poñer titulacións en tres sitios, porque isto xa demostrou que o único que fai é debilitarnos».

Con el proceso de presentación de listas abierto, todo apunta a que todas las candidaturas al rectorado serán solamente mujeres y Maite Flores valoró positivamente a todas ellas: «Toda persoa que decide dar este paso para sacar adiante á universidade é moi positivo».