«Os ourensáns somos moi solidarios. Non en todas as cidades é así»

Miguel Ascón Belver
miguel ascón OURENSE

OURENSE

Avelino Jácome
Avelino Jácome AGOSTIÑO IGLESIAS

La campaña del «Lápiz solidario» repitió éxito pese a las dificultades de este año

11 ene 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

La frase que titula esta sección, «os ourensáns son moi solidarios» la pronuncia Avelino Jácome Iglesias. Profesionalmente trabaja como director comercial de Orixe Publicidade, pero es conocido y apreciado sobre todo por su intensa implicación en iniciativas sociales, culturales y solidarias.

Dirigió varios ciclos de cine clásico y fantástico, certámenes de pintura al aire libre, conciertos para dar a conocer a artistas locales... Y todo ello, sin recibir subvenciones. «Pero tampouco podo culpar a ninguén por iso porque nunca as pedimos», bromea Avelino Jácome, que está especialmente orgulloso de su último proyecto cultural. Se trata de la publicación Nós, a xente do redor. En ella se homenajea a la Xeración Nós en su centenario y participan más de cuarenta colaboradores de diferentes ámbitos, que lo hacen de forma totalmente altruista. En enero se publicará su tercer número. «Imprimímolo nós e vendémolo nós e a duras penas dá para sacar o seguinte», explica Jácome, que no desfallece en su esfuerzo.

Motivaciones

«Fago estas cousas por amor á cultura. Se non fose por amor, ninguén sacaría tempo de outras cousas para centrarse nisto», dice el hombre, que es optimista respecto a la salud de la cultura ourensana. Preguntado por si es posible recuperar aquel lema de «la Atenas de Galicia», Avelino Jácome dice que la ciudad «ten os vimbios para facer ese cesto de novo». Cree que para ello debe ganar peso la actividad cultural de base frente a la de las élites: «A cultura ten que emerxer do pobo, da xente sinxela, que é a que ten as lembranzas da verdadeira galeguidade».