Hallan una posible posada romana en la Vía XIX en Os Ancares

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Tramo señalizado de la Vía XIX cerca de O Portelo, en el municipio lucense de Cervantes
Tramo señalizado de la Vía XIX cerca de O Portelo, en el municipio lucense de Cervantes SUSO VARELA

Un incendio permitió descubrir cientos de metros de la vía

13 abr 2019 . Actualizado a las 22:22 h.

Los días 4 y 5 de mayo se celebrarán en los Ancares lucenses y leoneses las primera Xornadas de Arqueoloxía e Historia de Ancares, organizadas por los Concellos de Balboa y Vega de Valcarce (el Bierzo), el Concello de Cervantes, la Anpa do CPI de Cervantes y el Colectivo Patrimonio dos Ancares, con la colaboración de la Diputación de Lugo, la Reserva da Biosfera Os Ancares Lucenses y el IES de Becerreá. El tema sobre el que versarán estas primeras jornadas será sobre A vía romana XIX e a Época Romana de Ancares.

En las charlas y visitas participarán destacados arqueólogos y se darán a conocer los últimos hallazgos sobre la penetración de los romanos por esta zona limítrofe entre León y Lugo. En Galicia, el único tramo de la Vía Romana XIX catalogado por la Xunta hasta la ciudad de Lugos se halla en O Comeal (Cervantes).

Pero los investigadores han hallado recientemente más vestigios de esta vía en la parte berciana. «Se ben xa se documentara unha potente caixa da vía, uns lumes acontecidos o pasado ano sacaron á luz un impresionante tramo (agger) de varios centos de metros practicamente inalterado ao longo de 2.000 anos», explica Xabier Moure, del Colectivo Patrimonio dos Ancares.

Este historiador apunta que además los arqueólogos hallaron en las inmediaciones gran cantidad de tégula romana, «o que fai pensar que podemos estar ante unha mutatio, un establecemento nas vías romanas para descansar, cambiar os cabalos, etc».

La Vía Romana XIX unía las capitales de los conventos jurídicos de Asturica Augusta (Astorga) y Lucus Augusti (Lugo). «É a máis antiga das tres vías principais que artellaban Galicia (xunto coa XVIII e XX), inaugurada no ano 11 despois de Cristo, que ademais das dúas capitais citadas comunicaban tamén coa do convento xurídico de Bracara Augusta (Braga)».

Atractivo turístico

Moure apunta que en esta zona de Os Ancares, en las proximidades de la Vía XIX, se han documentado más de 50 explotaciones mineras de oro, varios castros romanizados, y dos espectaculares campamentos temporales del ejército romano: el de la Serra da Casiña, en Balboa, y el de A Cortiña dos Mouros, entre Balboa y Cervantes.

En una reciente reunión celebrada entre los Concellos de Cervantes, Balboa y Vega de Valcarce, la Anpa do CPI de Cervantes, y Patrimonio dos Ancares, «acordouse poñer en valor e potenciar esta fundamental vía de comunicación e convertela nun atractivo arqueolóxico de primeira orde, ademais doutros bens patrimoniais que se atopan ao longo do seu percorrido».