Vive o presente

O «mindfulness» é unha técnica que axuda a mellorar a atención e a reducir os niveis de estrés tanto en nenos como en adultos


As présas, a ansiedade e o estrés son os grandes inimigos do benestar persoal, o equilibrio e a felicidade. E con todo nos empeñamos en correr e en facer moitas tarefas á vez, cantas máis mellor: dar o biberón ao bebé, teclear no ordenador e falar polo móbil, todo ao mesmo tempo, é posible. Pero para nada recomendable para nosa saúde. E, sobre todo, para a dos nosos fillos: se insistimos en embarcalos, a eles tamén, en demasiadas actividades á vez acabaranse convertendo en adultos de atención dispersa e de baixo rendemento. 

Por sorte, neste mundo tolo e acelerado no que nos toca vivir tamén existen alternativas eficaces para centrar a nosa atención no aquí e no agora e proporcionarnos un pouco de acougo. Unha delas é o mindfulness ou atención plena. Esta técnica serve para adestrar e mellorar o «músculo» da atención co obxectivo de sincronizar o que pasa ao noso ao redor co que pasa dentro de nós mesmos. É dicir, trátase de conectar cun mesmo e co que nos rodea. 

Potenciar as nosas habilidades

O mindfulness para nenos, en concreto, está tendo moitísimo éxito porque lles ofrece moitos beneficios a diferentes niveis:

Mellora a atención, a creatividade e o rendemento académico.

Ensina a concentrarse mellor e a ignorar as distraccións.

Axúdalles a regular as súas emocións, a atopar a tranquilidade e o equilibrio cando se senten enfadados, angustiados, molestos... e tamén a sentirse máis seguros.

Desenvolven a instrospección, xa que son máis conscientes do que sucede no seu interior e as emocións que viven.

Mellora as súas habilidades prosociales, como a paciencia, a empatía, a gratitude...

En definitiva, contribúe ao benestar persoal e ao desenvolvemento harmónico da personalidade. Todo iso debe animarnos a pais e nais a practicar estas técnicas cos nosos fillos... e connosco mesmos. ¡A nosa familia será moito máis feliz e relaxada!

CONECTAR CUN MESMO

¿Por onde empezar a practicar o mindfulness na casa? Pois por exemplo así:

1. Ensínalle a respirar coa barriga (a chamada respiración diafragmática). Un exercicio moi práctico é deitarse con el no chan cada un cun peluche na barriga. Os nenos divertiranse vendo como os peluches soben e baixan. Este exercicio é adecuado para cando queremos baixar o seu nivel de excitación ou ben para preparalos para irse a durmir.

2. Practica con el, sempre que poidas, actividades de atención plena. Iso significa esquecerse do teléfono móbil, de internet e de calquera outro dispositivo electrónico que dispersen a túa atención e a do teu fillo. Ensínalle a pararse un momento e a que preste atención ao que lle rodea: que se fixe no que pode oír (os ruídos dos veciños que normalmente non percibe), cheirar (a cea que se está facendo), saborear... A práctica da atención plena é moito máis relaxante si se realiza no medio natural. Nun bosque, por exemplo, hai que ficar calados e escoitar (paxaros, ras, brisa), cheirar, ver, sentir...

3. Introduce no seu día a día momentos de acougo e intimidade. Por exemplo, conversas tranquilas, afastadas de interferencias (televisión, ordenador...), para charlar acerca de como lle foi o día. Un bo momento é antes de deitarse, aproveitando que lle les un conto ou que cho le el a ti. Se é maior, o mesmo se anima a ler uns parágrafos da novela na que está nese momento.

4. De cando en vez, axúdalle a que sexa consciente dos seus actos. Por exemplo, á hora de xantar. Está engulindo os macarróns demasiado rápido?, está comendo con ansiedade? Anímalle a que saboree cada bocado con consciencia e que, simplemente, disfrute. 

5. Ensínalle a apreciar todo o que ten. A gratitude é unha fortaleza psicolóxica e un compoñente fundamental da atención plena. Os nosos fillos deben aprender a valorar o feito de ter unha familia que lle quere, todas as necesidades básicas cubertas, unha chea de xoguetes... Evita que se creen «necesidades» que en realidade non o son (o último xogo da Play, as zapatillas de marca, o smartphone de moda...)

6. Crea na casa o recanto do silencio, por exemplo, un sofá cómodo no que retirarse e estar tranquilamente facendo o que se queira pero sen ruído. Pode ser usado por calquera membro da familia e os demais deben respectalo.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
6 votos

Vive o presente