Las empresas que modernizaron Narón

Carla Elías Martínez
CARLA ELÍAS NARÓN / LA VOZ

NARÓN

césar toimil

El Concello reconoce la trayectoria de tres firmas que llevan asentadas en el municipio más de setenta y cinco años

20 nov 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

«Os iniciadores de todo estades hoxe aquí e para Narón foi fundamental», agradeció el alcalde del municipio, José Manuel Blanco. Enmarcado en los actos del Día de Narón, que se celebra el miércoles, la corporación municipal dedicó la jornada de ayer a homenajear a tres grandes empresas de la ciudad que empezaron como pequeños proyectos emprendedores pero que tras 75 años o más de trayectoria se han convertido en un referente y en importantes firmas de cada sector.

En nombre de Megasa, Andrés y Lucía Freire; Javier y Jesús Botas, de Tranvías de Ferrol; y José Manuel y José Ramón Franco, del Grupo Intaf, firmaron en el Libro de Ouro da Cidade y recibieron un sentido homenaje de la corporación municipal y sus familias. «É preciso recordar dun xeito especial aos seus fundadores, que apostaron no seu día polo emprendemento. Unha aposta que de seguro non foi fácil nos seus primeiros tempos pero que os seus sucesores souberon manter e consolidar en anos sucesivos», recordó Blanco, que asimismo agradeció la implicación y fidelidad de los trabajadores de las empresas y los familiares. «A vosa exitosa traxectoria converteuvos nun referente e nun exemplo para moitos emprendedores que hoxe inician un nada sinxelo camiño no mundo empresarial», destacó. El Concello les entregó un pergamino con el acta plenaria y una figura diseñada por el artista luso Manuel Patinha, que también será homenajeado el miércoles y nombrado Fillo Predilecto.

Los gerentes de las firmas reconocidas tuvieron también palabras de agradecimiento por el acto. Jesús Botas recordó al fundador de la sociedad, Ubaldo Barcón, «un home de gran capacidade, pioneiro e que apostou por un proxecto súper integrador naqueles tempos», incidió. Y para destacar la relevancia de la firma Tranvías de Ferrol, que posteriormente a su fundación apostó por el servicio de autobuses, recordó que desde el año 1922 «estimamos que esta empresa moveu 300 millóns de pasaxeiros, esta foi e é a vocación de servizo público de Tranvías e a súa colaboración para a vertebración de Narón».

En nombre del Grupo Intaf, el gerente, José Ramón Franco, también recordó al impulsor del proyecto, su padre Ramón, «que creou unha forxa no municipio no ano 1941». «Hoxe está aquí a terceira xeración da nosa familia, incorporada co mesmo espírito, a mesma ilusión e as mesmas ganas de traballar. Setenta e cinco anos é un pouco de sorte, moita sorte, ou nada de mala sorte, pero entendemos que a seriedade no traballo, o compromiso e a constancia son eixos dos que intentamos facer gala e manter no tempo».

Muy emocionada, Lucía Freire, de Megasa y Freire Hermanos, agradeció el apoyo del Concello en la trayectoria de la empresa en Narón y la labor de los trabajadores. «A familia estivo vencellada sempre á empresa, co principio de avanzar adaptándose ás novas circunstancias que nos tocaron nos últimos 83 anos. Pasou á segunda xeración cos irmáns Freire, Andrés e Fernando, e Juan Montalvo, e conseguiron entregárnola nas mellores condicións posibles á terceira xeración, da que teño o honor de formar parte xunto con outros familiares», afirmó.