Medio Ambiente permite a agricultores y ganaderos capturar jabalíes con jaulas

A. C. NARÓN / LA VOZ

FERROL

CARMELA QUEIJEIRO

La Asociación de Prexudicados pola Fauna Salvaxe se felicita de que la Xunta haya atendido su demanda

20 mar 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Los ganaderos y los agricultores que sufren los destrozos causados por los jabalíes podrán utilizar jaulas trampa para capturar estos animales. «A Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda está en trámites para legalizar a autodefensa para labregos e gandeiros. Segundo nos informou Belén do Campo, directora xeral de Patrimonio Natural, xa está feito o primeiro pedido de xaulas para comprobar a súa eficacia ou ver se é necesaria algunha modificación», explican desde la Asociación de Prexudicados pola Fauna Salvaxe (Aperfasa) de Galicia. Este colectivo, recientemente constituido con socios de Ferrolterra y Ortegal y abierto a cualquier incorporación, solicitó hace algo más de un mes a Medio Ambiente permiso para combatir la proliferación de jabalíes, por las pérdidas que ocasionan en pastos y cultivos.

La asociación se felicita por la respuesta de la Xunta y describe el procedimiento a seguir con las jaulas trampa: «O mantemento correrá a cargo dos agricultores e dos gandeiros. Unha vez capturado o animal, haberá que notificalo para que un veterinario proceda ao seu sacrificio, e despois pasará a empresa de retirada de animais mortos, Gesuga [Gestora de Subproductos de Galicia], para levar os cadáveres».

Cambios en la Lei de Caza

En cuanto a la redacción y aprobación de una nueva Lei de Caza, otra de las reivindicaciones que trasladó Aperfasa a la Consellería de Ángeles Vázquez, «tanto o presidente da Federación Galega de Caza como a directora xeral de Medio Ambiente confirmaron que primeiro de iniciar os trámites para unha nova lei, vaise aplicar totalmente a actual, xa que ata o de agora hai artigos que estaban a pasar por alto, sen ningunha responsabilidade para quen a incumpría». Responsables de este colectivo han recorrido varios municipios de toda Galicia para conocer la situación de ganaderos y agricultores en relación con la fauna salvaje. «Dámonos conta de que a situación é moi grave, con perdas que nos causaron asombro», declaró un miembro de la directiva.