Samuel Diz rende tributo, coa guitarra de Lorca, á escritora da xeración do 27 María Teresa León

H. J. Porto REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Samuel Diz, na Huerta de San Vicente, en Granada, na casa museo de Lorca, coa guitarra orixinal do poeta
Samuel Diz, na Huerta de San Vicente, en Granada, na casa museo de Lorca, coa guitarra orixinal do poeta beatriz fontán

Gravado na Huerta de San Vicente, en Granada, na casa museo do universal poeta, o disco preséntase en Galicia con concertos en Santiago e A Coruña

16 sep 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

O guitarrista e investigador Samuel Diz (Tui, 1986) réndelle tributo á escritora da xeración do 27 María Teresa León, unha homenaxe para a que gravou un feixe de composicións musicais daquel grupo poético e tamén do exilio republicano español, na súa maioría inéditas. E, sobre todo, fíxoo tocando a guitarra de Federico García Lorca e elixiu un escenario especialísimo en Granada, a Huerta de San Vicente, finca de veraneo familiar do autor de Yerma e que agora acolle a casa museo.

O froito dese rexistro é o álbum Memoria de la melancolía, que retoma a autobiografía de María Teresa León -en outono cumpriranse os 50 anos da publicación de Memoria de la melancolía (Losada, 1970) en Buenos Aires- como folla de ruta polas cidades que ela habitou, explica o propio artista, que visitou diferentes arquivos e escenarios coma Madrid, Roma, Ciudad de México, París e La Habana, último destino deste percorrido e onde, lembra, coñeceu a Aitana Alberti León. Os pormenores deste traballo, da pesquisa, están recollidos nun amplo libreto que acompaña o disco, publicado por Poliédrica e que culmina a liña de investigación lorquiana que comezou con Impresiones y paisajes, como el primer libro de Lorca, editado no 2015 polo mesmo selo.

Memoria de la melancolía é o primeiro álbum gravado coa guitarra orixinal de Lorca, construída por José Ortega en Granada arredor de 1906 e restaurada en 1996 por Francisco Manuel Díaz por iniciativa da sobriña do escritor Laura García-Lorca. A guitarra é xa toda unha icona do século XX; de feito, dende a súa restauración, non son poucos os creadores de talla internacional que buscaron a súa maxia: Vicente Amigo, Tomatito, Bob Dylan, Patti Smith e Lou Reed, entre eles.