Sanidade anuncia que los médicos del Sergas solo acudirán a las prisiones en caso de emergencias

A CORUÑA

El conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, durante su visita a Curtis
El conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, durante su visita a Curtis Dolores Vázquez

Crítica al Gobierno central por no cubrir las bajas de profesionales en Instituciones Penitenciarias, que cifra en un 60 % en las cárceles gallegas

22 mar 2023 . Actualizado a las 14:04 h.

El conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, anunció, durante una visita este miércoles al centro de salud de Teixeiro, ante la demanda de los profesionales por la sobrecarga que les suponen los avisos para atender a reclusos del centro penitenciario de Teixeiro, que ha remitido una carta al delegado del Gobierno, José Miñones, en la que le expresó su preocupación por este problema «e esixirlle que resolvan a situaciòn canto antes». Asimismo, le trasladó que «o persoal sanitario do  Sergas só se trasladará nunha ambulancia do 061 ao cárcere por unha emerxencia e o vai facer cos mesmos criterios que se fai para un domicilio para un paciente galego, pero para actuacións que non sexan emerxentes non podemos asumir unha mobilización constante de ambulancias do 061 e de persoal do centro de saúde a un centro na que a obriga tena que manter o seu propio persoal e servizo».

El conselleiro apuntó que comunicaron que no pueden colaborar en las asistencias sanitaria mientras Interior no resuelvan el problema de la falta de médicos en la prisión, «que ten que ser a Administración xeral do Estado a que aborde o problema e asuma a xestión do traslado dos reclusos ao centro sanitario se fora a situación». También apostilló que los traslados deberá efectuarlos con las medidas de custodia que garanticen la protección del personal que los atienda. «O Sergas non lle vai negar a asistencia sanitaria a ninguén en Galicia, ainda que a súa cobertura corresponda a outra Administración», remarcó, pero dijo que «o que  non podemos é desatender as labores esenciais do persoal do 061 e dos centros de saúde para priorizar a atención no cárcere».

Aseguró que las ambulancias tienen que estar disponibles para los traslados requeridos por los pacientes del Sergas y el personal para los pacientes de salud y el PAC. «Se o Goberno de España precisa un apoio puntual, como é o caso darémolo, pero non pode ser a costa de interrumpir o traballo diario ao noso persoal», indicó. Asimismo, dijo que en la carta al delegado del Gobierno insistió que el apoyo solo puede ser «puntual e excepcional», pero no van a permitir que la prisión recurra sistemáticamente a los recursos del Sergas «por carecer de recursos propios».

García Comesaña recordó que hace unas semanas se reunieron con  sindicatos de personal de prisiones y les comunicaron que «a prisión de Teixeiro, con 7 das 9 prazas vacantes non era unha excepción, e comentaron que unha situación semellante está a prisión da Lama, e tamén preocupante no cárcere de Bonxe». «O Goberno de España ten o 60 % das súas prazas de médicos de Institucións Penitenciarias sen cubrir e sabemos que para solucionar este problema están a contactar con empresas da sanidade privada eses servizos que, polo que se ve  non son capaces de cubrir por persoal propio». En este sentido, consideró que «chama a atención que o mesmo Goberno de España que se permite dar lección as comunidades autónomas de como xestionar a atención primaria teña nesta situación os servizos sanitarios que dependen deles».

«A sanidade penitenciaria si que està desmantelada e privatizada, este 60 % de vacantes nas prisión galegas demostra a evidencia, que o Goberno central négase a admitir, cando llo decimos os Gobernos autonómicos, que hai un déficit importantísimo de medicina familiar e comunitaria». «A ver se agora que o problema o ten a propia comunidade do Goberno do Estado é capaz de mover a situación e resolver o problema con urxencia», apostilló.

El conselleiro calificó de «inadmisible» que sean las comunidades autónomas las que sufran las consecuencias de la «inacción do Goberno para formar especialistas de medicina familiar e  comunitaria e teñamos que asumir esa sobrecarga na atención de primaria derivada de que non é capaz de garantir a atención sanitaria na población da que é competente».

Estimó que debería ser «máis dilixente» en solucionar sus propios problemas de personal

«Estamos en posición de elixir ao Goberno de España que garantiza a asistencia sanitaria non só da prisión de Teixeiro, senón de todas as prisións galegas», apuntó. Aunque ofreció su colaboración y recordó que hace un año firmaron un convenio para dar acceso al personal de las cárceles a la historia electrónica, dijo que «o Sergas non pode asumir de xeito estructural e permanente esas carencias do Goberno do Estado».

El conselleiro estuvo acompañado, además de por los alcaldes de Curtis y Vilasantar, Javier Caínzos y Fernando Pérez, del gerente del área sanitaria, Luis Verde, y de la directora del 061, Adriana Regueira, en su visita al centro de salud de Teixeiro, en donde trasladó a los profesionales la posición de la Xunta ante las demandas de Interior.

Esta visita se produce tres días antes de que el personal del PAC y del centro de salud de Teixeiro se concentre para visibilizar su malestar por tener que dejar sin personal su centro por los avisos que reciben del centro penitenciario para atender a la población reclusa ante la falta de personal sanitario. Está previsto que se concentren a las 11.30 horas ante las instalaciones, bajo el lema «asistencia digna para todos», con el que quieren visibilizar que la falta de médicos de la cárcel repercute en los centros de salud de Teixeiro, Curtis, Vilasantar, Sobrado y Aranga. «Esta situación pon en perigo a asistencia médica ante unha urxencia, xa que os protocolos de seguridade do centro penitenciario fan que as asistencias nel sexan moi longas, e isto supón que o PAC e centro de saúde queden sen persoal médico períodos moi longos de tempo», señalaron en la convocatoria.