El Laboratorio de Datos de la UDC, la empresa de Vigo Alice Biometrics y Mestrelab Research fueron galardonadas en la quinta edición de los premios Spin-Off Puntogal
16 nov 2021 . Actualizado a las 22:48 h.«Abran as cortinas», dijo Julio Abalde, rector de la Universidade da Coruña que quiso así descubrir las «impresionantes vistas ao mar» del paraninfo de la UDC, escenario elegido para la entrega de la quinta edición de los premios Spin-Off (iniciativas empresariales innovadoras surgidas en el ámbito de las universidades), que organizan el dominio PuntoGal y GCiencia, y que cuentan con la colaboración de la Secretaría Xeral de Universidades de la Xunta y de Gadis.
Así, con el océano Atlántico como telón de fondo, transcurrió una gala conducida por la periodista Lorena Bustabad y a la que no faltó el conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, que dejó claro que «o futuro basease na capacidade que teñamos de transferir o coñecemento da universidade á practica. A gran maioría da investigación que se fai en Galicia, o 60 %, faise nas tres universidades galegas». Asimismo asistieron el concejal de Economía, Hacienda y Régimen Interior, José Manuel Lage; el presidente de la asociación PuntoGal, Manuel González; el director de GCiencia, Pablo López; Edita de Lorenzo Rodríguez, secretaria de la junta directiva de PuntoGal; e Iria Rodríguez, especialista en responsabilidad social y comunicación de Gadisa. Para arrancar el acto Abalde hizo hincapié en el trabajo desarrollado por la institución coruñesa para «axudar no proceso de transformación dixital e as novas tecnoloxías. Antes da pandemia dicíamos que era un proceso imparable e agora xa estamos inmersos nel. Por iso hai que ter universidades capaces de asumir esa transformación, e de xerar empresas e grupos de investigación como os premiados».
Alta tecnología
En la categoría de sello de calidad resultó premiada la spin-off de la USC Mestrelab Research, especializada en el desarrollo de software para el sector científico. «Queremos demostrar que dende Galicia é posible liderar globalmente a innovación e a calidade, incluso con proxectos de alto contido tecnolóxico coma este», recalcaron Vanesa Castro y Cristina Geada, encargadas de recoger el galardón, una figura de androide realizada por el polifacético artista Anxo Iglesias.
En el apartado de grupos de investigación, el jurado decidió de forma unánime reconocer la trayectoria del Laboratorio de Bases de Datos de la facultad de Informática de la UDC (LBD). La encargada de recoger el galardón fue Nieves Rodríguez Brisaboa. «Creeí o laboratorio en 1996 e é de xustiza deixar claro que a dirección agora é compartida con Óscar Pedreira, Miguel Ángel Rodríguez e Ángela Saavedra, e isto é un premio para todo o grupo», apuntó la investigadora, que recalcó que desde los inicios el objetivo del laboratorio fue «traballar dende a creación e a vontade de achegarnos á sociedade e resolver problemas reais. Temos o orgullo de ter dedicado o noso esforzo, non sempre recoñecido, para desenvolver proxectos de vangarda, que seguen funcionando, como o sistema informático da Deputación coruñesa ou a creación da Biblioteca Virtual Galega». Entre sus últimos trabajos está el realizado para el Instituto InterCulturas de Pontevedra. «Traballamos no desenvolvemento dunha plataforma integral para crear un sistema de videoconferencia que permita ao alumnado e o profesorado dar clase online coa mesma calidade que se fose presencial. Ademais, realizamos contidos dixitais adaptados, máis alá de converter en PDF os temarios», explica Ángeles Saavedra.
Respuesta a necesidades
Por último, en la categoría de idea emergente, el premio fue para la empresa de Vigo Alice Biometrics, que desarrolló su proyecto dentro del centro de investigación Gradiant, en el que participan las tres universidades gallegas. Esteban Vázquez, director técnico de la compañía reconocida por desarollar una solución a la necesidad de poner en marcha sistemas de identificación biométrica remota, recalcó que los galardones «recoñecen a colaboración entre as universidades e as empresas de investigación». Sobre su trabajo, explicó que «tras máis de dez anos traballando con tecnoloxías de recoñecemento facial finalmente vimos a oportunidade de dar un paso máis cun produto específico de verificación de identidade». De forma simple y en menos de un minuto «usando un dispositivo móbil e co DNI facemos unha lectura completa e verificamos a identidade e se o documento é real». Una tecnología más apreciada en el contexto del covid. «O que facemos e levar o proceso presencial, como pode ser ir ao banco, de forma inmediata e en liña», apunta Vázquez.