A la ONU contra el cambio climático

Xavier Fonseca Blanco
XAVIER FONSECA REDACCIÓN / LA VOZ

BIODIVERSA GALICIA

Xavier Fonseca

Dos investigadores de la UVigo estarán en el nuevo informe de la ONU sobre riesgos y mitigación

18 abr 2019 . Actualizado a las 18:26 h.

La lucha contra el calentamiento global se encuentra en una fase muy importante. La comunidad internacional ha aceptado que es un problema real que no puede esperar. Ese ha sido un paso de gigante pero el siguiente determinará cuál de los dos caminos tendrá que recorrer. Uno conduce hacia el desastre ecológico y el otro hacia la salvación política, científica y tecnológica. Con el Acuerdo de París en la mano, los gobiernos del mundo se han comprometido a evitar que el aumento de la temperatura media del planeta no supere los dos grados durante este siglo. Galicia colaborará de forma activa en ese objetivo. Xavier Labandeira, catedrático de Economía de la Universidade de Vigo, y Elena Ojea, investigadora Oportunius de la UVigo, participarán en el sexto informe del IPCC (Panel Intergubernamental sobre Cambio Climático de la ONU). «A Universidade de Vigo é a única española con máis dun representante neste informe. Dada a súa importancia socioeconómica e a transcendencia política que ten, son noticias moi boas para o mundo académico galego», reconoce Labandeira. «Participar no novo informe do IPCC é unha honra. Eu admiro moito o labor que fai, e agora mesmo é a referencia no mundo en canto á investigación sobre cambio climático», confiesa Ojea.

Xavier y Elena estarán en capítulos diferentes, pero ambos de una trascendencia vital. Labandeira ejercerá como editor-revisor en el Grupo III, centrado en la mitigación. «O meu capítulo está dedicado as políticas nacionais e subnacionais. En cada grupo haberá uns douscentos autores que teñen que escribir sobre o estado do coñecemento da cuestión e despois telo suxeito a moitos comentarios por parte de outros académicos, gobernos ou mesmo empresas de todo o mundo. Eu teño que estar o tanto do que se está facendo coa resposta a eses comentarios porque é un proceso moi importante xa que hai que ter a seguridade de que se están a facer as cousas ben», comenta el catedrático

El papel de Ojea dentro del nuevo informe tiene un interés especial para Galicia. Formará parte del grupo II, que estudia los efectos del cambio climático. En concreto trabajará en el capítulo sobre los océanos. La acidificación y el aumento de la temperatura del agua suponen una amenaza para el clima pero también para el sector pesquero. «Un dos impactos con máis repercusións económicas nos océanos é a redistribución de especies mariñas. A pescada ou o bacallau están modificando a súa distribución, que está afectando ás zonas onde a frota pesqueira ten que ir para capturar estas especies, e tamén os permisos que teñen para poder acceder a estes stocks de peixes», dice la investigadora gallega.