Unas pintadas para denunciar lo evidente

Rosa Estévez
r. estévez A ILLA / LA VOZ

A ILLA DE AROUSA

El Concello de A Illa comparte «o fondo» de una queja escrita en los bancos de O Regueiro, pero lamenta «as formas»

16 abr 2021 . Actualizado a las 21:00 h.

«Abandono», «deixadez», «penoso», «triste». En un momento en el que las palabras parecen vaciarse de significado, las que aparecieron ayer escritas en los bancos que rodean la plaza de O Regueiro, en A Illa, se recargaban de sentido, letra a letra, con una simple mirada alrededor. Alguien había intentado, con ese mensaje de espray rojo, denunciar el estado en el que se encuentra ese recinto. Una realidad «lamentable», según reconoce el concejal Luis Arosa. «Pero nós xa sabemos como está a praza, non facía falla que fixeran pintadas», se lamentaba este viernes el edil. A fin de cuentas, señala, por buena que fuese la intención, el resultado es justo el opuesto al buscado: «Empeorar a situación», aumentar la sensación de abandono.

«Pero alguén pode pensar que o Concello non sabe como está O Regueiro? Claro que o sabemos», explica el concejal. El alcalde, Carlos Iglesias, ahonda en esa idea. «Somos perfectamente conscientes de que O Regueiro está moi mal, non se lle botou man dende hai moitos anos», razona el regidor. Precisamente por eso, su equipo colocó la reforma de esta plaza entre las prioridades para este mandato. Pretendía, así, dar respuesta a las demandas «que nos traslada a veciñanza, as nais, os pais [en relación a la firma: «todos os pais e nais da Arousa»] e ata as crianzas cada vez que vou facer unha visita ao colexio», señala el alcalde socialista.

Pero las cosas no siempre salen como estaba previsto, o al menos a la velocidad esperada. «A nosa idea era ter, xa durante o ano pasado, listo o proxecto de reforma da praza, que vai incluír zonas verdes, lúdicas, deportivas...», explica el alcalde. Pero el 2020 fue, en muchos campos, un año prácticamente perdido. Y este es un buen ejemplo: el proyecto que redacta el departamento de Urbanismo del Concello de A Illa acumula retraso. «Temos que admitir que as cousas van máis lentas do que nos gustaría, pero as circunstancias son as que son», señala el alcalde, quien confía en que el rediseño de O Regueiro no tarde mucho en estar listo, y las obras acabadas antes del fin del 2022. Asegura Carlos Iglesias poder comprender la ansiedad por ver reformada la plaza. «Compartimos o fondo desas pintadas, pero de ningún xeito compartimos as formas. Este é un Concello aberto no que calquera veciño pode falar con calquera concelleiro ou co alcalde. Ou presentar escritos por rexistro. Pero, facer pintadas? Non me parece razoable: a brigada de obras tivo que investir unha mañá en limpalas, e para iso tivo que deixar de facer outras cousas», se lamentaba el regidor.