La reflexión de dos hosteleros de A Mariña sobre la oferta del menú del día: «Compensa moi pouco ofrecelo porque a ganancia é mínima»
VIVEIRO

Tanto desde Mesón A Ría en Viveiro como Bodega de Ana en San Cibrao creen que a este paso cada vez serán menos los locales de hostelería que lo ofrezcan
28 may 2025 . Actualizado a las 05:00 h.«Van quedar cada vez menos locais de hostalería que ofrezan menú», sentencia Luis Vizoso, que lleva el Mesón A Ría en Viveiro desde hace varias décadas. Es uno de los establecimientos en la comarca clásicos en este tipo de oferta, que sigue contando con su clientela. También, hace años, costaba mucho menos. Aquí y ahora vale 14 euros e se puede elegir un primer plato entre cuatro opciones y un segundo entre otras cuatro e incluye también postre, café y bebida. Existe la variante de medio menú, a 10 euros. Señala Vizoso que «ofrecer un menú do día compensa moi pouco porque tes pouca marxe de beneficio. Hai que ter en conta os problemas para encontrar personal que hai hoxe en día, e que é un custe que se disparou, aparte de que se precisa máis personal, os produtos encarecéronse, a ganancia é mínima e non hai tanta demanda de menús como había antes. Ao final polo en 14 euros, pero é un prezo moi axustado». Y añade: «Cando valía a metade do que vale hoxe si que tiñas máis beneficio que agora. Igual tiñas un 20% de marxe de ganancia, cando agora é tan só dun 10%». A la pregunta de si cree que va a desaparecer el menú del día, dice: «A este paso si, vai desaparecer».

Desde San Cibrao en Cervo también trabaja esta modalidad Bodega de Ana, con Ana Rolle al frente, atrayendo de lunes a viernes con su menú del día, por ejemplo, a trabajadores de auxiliares de Alcoa, aunque el público en general también pregunta. La veterana hostelera cervense reconoce que «cada vez se lles gana menos aos menús, sobre todo cando queres ofrecer produto do día e bo. Nese caso, a marxe de beneficio é moi pequena. É difícil lograr que compense e por tanto non sei se co tempo van a deixar de ofrecerse». «O que ten de bo é que é moito máis barato que se colles unha ración», añade. En cuanto a precios, en Bodega de Ana vale 13 euros y el medio menú, 9. «En moi poucos anos subeu moitísimo o prezo porque os productos subiron e tamén o custe de personal, ao que hai que engadir a falta do mesmo», finaliza. Este martes, Bodega de Ana ofrecía de primero ensaladilla, fabada y arroz a la cubana, de segundo sardinas, ternera asada y chuleta de cerdo. Más postre, café y bebida (vino y gaseosa o auga). También en ocasiones ofrece lo que se llaman menús degustación, por ejemplo, en temporada micológica.