«Numerosos doentes da Mariña están sendo citados en Lugo para a realización de probas diagnósticas indispensábeis para a detección do cancro de colon». Ocurre en los últimos días, según la Plataforma na Defensa da Sanidade da Mariña. Atribuye esos traslados de pacientes al «colapso» en endoscopias y colonoscopias en el Hospital da Costa. La plataforma culpa a la gerencia sanitaria provincial que preside García Quintáns.
Hasta ahora, la mayoría de colonoscopias y endoscopias que precisaban los mariñanos se practicaban en el hospital de Burela. Ese servicio diagnóstico casi nunca ha dado abasto a la demanda asistencial, pero las anteriores carencias se cubrían haciendo pruebas por las tardes.
Según la Plataforma da Sanidade, especialistas en digestivo «foron entrevistados no Hospital da Costa para ampliar o horario e abrir unha segunda sala endoscópica». Sin embargo, «cando todo parecía indicar unha mellora no servizo para desatascar as listas de agarda, o proxecto quedou aparcado». Y desde ese momento, agrega el referido colectivo, comenzó «a citación de doentes para ser atendidos polas tardes en Lugo».
A la espera de conocer la versión de las autoridades sanitarias sobre esta última denuncia, la Plataforma da Sanidade da Mariña proclama que la solución «ao exceso de demanda non pode ser o préstamo puntual dalgún facultativo do HULA», el hospital de la ciudad lucense. «Moito menos -prosigue- o traslado de doentes a 100 kilómetros da comarca».
A la mencionada plataforma no parecen caberle dudas de que la gerencia de atención integrada con sede en Lugo sería «responsábel do boicot á mellora de servizos no Hospital da Costa». Culpa al equipo que dirige García Quintáns por «impedir a contratación do persoal facultativo necesario» para responder a las necesidades sanitarias de A Mariña. Eso se traduce en que la atención sanitaria «afastase dos doentes e converte ao Hospital da Costa nunha sucursal do HULA».