«Facemos un espectáculo de raíz»

laura parada / r. n. p. OURENSE / LA VOZ

TOMIÑO

Eva Sarmiento

La tomiñesa Andrea Pousa da vida al personaje de la diosa Eire en el musical «Keltia»

25 ago 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Música, danza y fuego serán los elementos que, junto el musical Keltia, amenicen la noche medieval de Ribadavia. La obra lleva tres años consecutivos actuando por diferentes lugares de la geografía gallega. Andrea Pousa, cantante y actriz de Tomiño, interpreta el papel protagonista del musical encarnando a la diosa Eire que llega a Galicia desde tierras irlandesas para quedarse y enamorarse tanto de su gente como de su naturaleza.

Andrea es también fundadora de la productora Queimán e Pousa, creada en 2014 junto con el actor O Bruxo Queimán. Juntos han organizado el musical Keltia, que lleva tres años recorriendo distintas zonas del territorio gallego y también gran parte de Portugal. «A idea de crear este espectáculo xurdiu dunha inquedanza que tiñamos, unha necesidade por contar precisamente a historia da nosa terra a partir de toda a riqueza que temos de lendas e historias mitolóxicas», explica la actriz.

Al principio, el proyecto empezó solo como una idea, pero con el paso del tiempo consiguieron introducir más actores y músicos desde la productora. «Keltia acabou sendo un musical que ofrece un espectáculo moi completo», sentencia Andrea Pousa.

Esta medianoche, en la Festa da Istoria de Ribadavia, será la primera vez que lleven su obra a esa provincia. «Estamos moi contentos de chegar a Ourense e esperamos que pronto tamén poidamos estar na capital da provincia ofrecendo o noso traballo», comenta Andrea.

Un total de cuarenta actores y actrices se juntan en el escenario para dar vida a un sinfín de personajes que recrean las culturas celtas, romanas o incluso vikingas. «Facemos un recorrido por todas as culturas que pasaron por Galicia e que para nós se engloban na chamada cultura atlántica», explica la protagonista del musical.

«Un espectáculo de raíz», como lo define Andrea Pousa, que no deja indiferente a quien decide disfrutar de él. «Hai moitos turistas, incluso de fóra de Galicia, que nos din que ver o espectáculo é como beber Galicia en noventa minutos. Hai outras que nos din que despois de ver o musical séntense máis galegos porque saben máis da súa cultura, xa que é un espectáculo moi visual e pretendemos que o sentimento que poñemos realmente chegue ao público», afirma.

Pero lograr organizar un evento tan completo requiere de largas jornadas de ensayo y preparación. «Necesitamos facer varios ensaios durante toda a semana previa á actuación, xa que o musical facémolo sobre todo nos meses de verán e non temos moito tempo para poder preparar cada actuación. Ademais, aproveitamos para actuar en espazos abertos que nos permiten utilizar todos os elementos dos que dispoñemos, como por exemplo o lume, que é moi espectacular para o público», comenta la tomiñesa.

Aunque en un principio toda la organización que conlleva un musical no es una tarea sencilla, el resultado final compensa todos los esfuerzos previos que los actores tienen que hacer. «Coordinar todo o musical, non é nada fácil, pero é un traballo satisfactorio cando vemos como o público goza co que facemos».

Viaje a Irlanda

Las fronteras de este musical no se quedan en Galicia. La ciudad irlandesa Galway, nombrada ciudad europea de la cultura para el 2020, se ha interesado por este espectáculo: «Esperamos que para outubro poidamos ir a Irlanda para presentar este espectáculo e contar a historia da cultura galega noutras partes do mundo. Pero sempre mantendo a versión orixinal do musical que é en galego». Para eso, cuentan con un narrador, un druida, que explica y presenta los hechos para que los espectadores entiendan en todo momento el espectáculo.

Andrea Pousa destaca, sobre todo, el carisma de este espectáculo «capaz de chegar a todo o público» y de transmitir a través de leyendas el nacimiento de la cultura atlántica en Galicia.

«Moita xente di que o espectáculo é como beber un vaso de Galicia»

«Actuamos en espazos abertos para usar elementos como o lume»