La propuesta del PP tuvo el voto en contra del BNG y el PSOE
04 dic 2025 . Actualizado a las 05:00 h.El Parlamento de Galicia ha aprobado la proposición no de ley del grupo popular, con el voto en contra de BNG y PSdeG, mediante la que se insta a la Xunta a encargar al Servicio Galego de Saúde (Sergas) la elaboración de un estudio técnico detallado sobre la atención continuada y urgente en la comarca de O Morrazo, con especial atención a Cangas y Moaña, en el que se evalúen las ventajas asistenciales, organizativas y de eficiencia.
La diputada popular Dolores Hermelo recordó que, según el estudio de necesidades sanitarias elaborado en el 2018 por la Consellería de Sanidade, la comarca «debería ter a estas alturas un centro de saúde novo en Moaña e un centro integral de saúde en Cangas».
Hermelo lamentó que «debido a uns gobernos municipais incapaces e torpes, esta comarca aínda non ten en marcha o centro de saúde de Moaña, xa que o Goberno local non é capaz de executar a acometida de auga necesaria, logo de que a Xunta fixera un investimento de máis de 9 millóns de euros; e para o novo CIS de Cangas nin tan sequera o Concello cedeu a parcela necesaria ao Sergas». La diputada insistió en que «as novas circunstancias deben ser avaliadas porque xa non serve o estudo feito con anterioridade: a casuística é totalmente diferente e os veciños e veciñas do Morrazo queren melloras na sanidade pública».
El PP espera que la Xunta avance en la reforma del centro de salud de Domaio, ampliando el número de profesionales; incorporando una ambulancia de soporte vital avanzado para reforzar las urgencias; y manteniendo la partida presupuestaria precisa para ejecutar el CIS en Cangas «cando o bloqueo municipal se supere”.