Ramilo y la cuadratura del buggy

La Voz X. R. C. VIGO / LA VOZ

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Después de un inicio accidentado en la categoría, el piloto vigués dio un giro radical en conducción y puesta a punto del vehículo y opta al podio de la Copa del Mundo

07 ago 2023 . Actualizado a las 13:41 h.

Hubo un tiempo, no demasiado lejano, en el que todo eran problemas para Ricardo Suárez Ramilo y su buggy. El piloto vigués apostó por estrenarse en el Dakar en la categoría T4 y tuvo que pagar el peaje de un tiempo de adaptación, con una colección de vueltas de campana por la conducción y con un aluvión de averías mecánicas. Pero esta temporada, desde la cita de Grecia, el equipo dio un cambio radical, Ramilo consiguió acabar las cuatro últimas pruebas de la Copa del Mundo de Bajas Cross-Country, marcha en la cuarta posición de la general y el objetivo para la segunda parte del campeonato es asaltar el podio, que tiene a 17 puntos.

«O máis o importante é que fomos capaces de atopar solucións», comenta el vigués. Los problemas eran de toda índole: «O buggy rompía en moitas carreiras e eu tamén antes daba voltas de campá como se fose almorzar e agora levamos toda a tempada sen ningún accidente na Copa do Mundo e imos cuartos. En todo o ano, o único accidente foi o do Dakar», precisa al tiempo que relata la retahíla de desgracias: «aAntes tiñamos problemas para non romper case ao empezar. Unha vez, en Xaén, quedei sen dirección asistida xa na prólogo, en Estremadura quedei sen freos nas tres especiais, na última parei na gasolineira para repoñer gasolina e quedouse o buggy freado e xa me retirei».

En Grecia tocaron fondo. «Estaba todo embarrado e eu atopábame esperanzado coa chuvia e miraba aquel Campionato de Europa como algo positivo para nós e rompeu o motor no quilómetro 4,5 da proba. Ese foi o punto de inflexión, a partir de aí empezamos a cambiar de método», dice el piloto, que recuerda que llegaron a encadenar seis pruebas consecutivas con problemas incluso anteriores al comienzo del evento.

¿Cuáles fueron los motivos del cambio? El primero, la conducción y la manera de preparar el vehículo: «Agora son capaz de comprender máis as postas a punto, o que é a xeometría do buggy, o que son as presións, as suspensións e antes, como non tiña experiencia, non o entendía. Sempre se aprende a golpe de labazadas, a base de dar voltas de campás». Esa comprensión hizo del buggy un arma competitiva: «Agora temos as suspensións como me gustan, a xeometría do coche sabemos cando debe ir máis levantada ou máis baixada. Agora temos unha posta a punto que sei que me funciona». El mejor ejemplo es que en la Baja Aragón no tuvieron ningún incidente y ningún pinchazo, «algo que lles pasou a case todos os participantes».

Otro aspecto que destaca Ramilo es la comprensión del reglamento del Mundial después de una oportuna traducción del inglés al español. También cambió el panorama con los copilotos. «Agora xa queren vir comigo e antes non querían. Este, que é arxentino, chamoume para dicir se repetiamos na Baixa Aragón e encantado». Bruno Jacomy, copiloto profesional, fue su acompañante en la última cita.

La suma de todo es que el equipo acumula cuatro pruebas en la Copa del Mundo: Arabia, Catar, Italia y España, y en todas ellas ha puntuado Ramilo. «O que me dá unha alegría inmensa, porque antes iso era como algo impensable para min».

Además, las sensaciones están siendo excelentes —«en Italia acabamos moi ben e na Baixa Aragón fixemos un día terceiros na Copa do Mundo e incluso un parcial onde fomos primeiros», lo que le llena de ilusión para las cuatro citas que le restan al campeonato: Polonia, Portalegre (Portugal), Dubái y Jordania. «Estamos cuartos, temos o segundo a 20 puntos e o terceiro a 17, co cal a idea nosa é perseguir o podio na xeral do Copa do Mundo e se non falla o coche e eu non cometo erros graves teño moitas posibilidades de estar entre los tres primeiros». El próximo 24 de agosto se reanuda la temporada en Polonia.