Carmela Díaz: «A maioría dos disléxicos están sen diagnosticar»

Reclaman mellor formación para atender a diversidade nos colexios, pois «poucos docentes entenden aos nosos fillos»


santiago / la voz

«As persoas disléxicas teñen dificultade coa lecto-escritura e onde primeiro se nota é no colexio», afirma Carmela Díaz, presidenta da Asociación Galega de Dislexia (Agadix). Comezaron no ano 2006 e hoxe son un cento de pais e nais, que colaboran «porque vemos como nos colexios non entenden o problema dos nosos fillos», afirma.

-¿Como é a situación?

-Moitos colexios din que non teñen casos, porque a maioría dos disléxicos están nas aulas sen diagnosticar. Pensan que é un problema que se cura; cando é permanente. Un disléxico vai ler se onde pon es; só se dá conta ao seguir lendo, ou ao escoitar; na grafía inverten letras, e polo método escrito non contan nin o 25 % do que saben.

-¿Como pensan que se pode solucionar o problema?

-Reclamamos outra metodoloxía na escola. Se toda a información no sistema educativo se basea en ler e en escribir, as áreas onde teñen máis dificultades, é moi difícil. Por iso é importante que se diagnostiquen ben as súas áreas afectadas e se responda ás súas necesidades.

-¿Que metodoloxías propoñen?

-As persoas disléxicas poden ter tamén dificultades coa memoria a corto prazo, para reter varias ordes que lle dan ao mesmo tempo. Necesitan outros sistemas, como audiovisuais ou multisensoriais, que servirían para todo o mundo, para dar resposta á diversidade que ten a escola. Para iso hai que formar ben ao profesorado. Os pais temos unha tarefa moi importante en pedir que a educación dos nosos fillos sexa a adecuada.

-Ben se ve que teñen moitas queixas dos docentes...

-É que poucos docentes entenden aos nosos fillos. Cada profesor na súa aula é o rei, e se pensa que non ten por que facer probas orais, non as fai; sen lle importar que este alumnado pola fórmula escrita non chegue aos obxectivos. Hai docentes que si entenden a situación e traballan ben; aínda que moitas veces non pasan a información ao profesor do curso seguinte.

-¿E os orientadores non interveñen?

-Na asociación temos chamadas de orientadores que teñen dificultades co alumnado disléxico. Moitas veces os diagnósticos son externos, de especialistas en psicoloxía ou neuroloxía, e nos centros non os aceptan ben ou mesmo os discuten.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
7 votos

Carmela Díaz: «A maioría dos disléxicos están sen diagnosticar»