Granito de Lalín para crear arte

Patricia Calveiro Iglesias
patricia calveiro REDACCIÓN / LA VOZ

TEO

PACO RODRÍGUEZ

El escultor Camilo Seira es el autor del impresionante caballo de piedra de cuatro toneladas de peso instalado en la carballeira de Francos, en Teo

06 nov 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

La carballeira de Francos cuenta desde esta semana con un nuevo habitante muy especial. Al lugar de Teo donde tradicionalmente se celebra la Feira do San Martiño llegó el primer caballo de este año, un robusto e imponente ejemplar de cuatro toneladas esculpido en piedra. Su autor, Camilo Seira, quiso rendir homenaje con esta pieza a una cita muy especial para él. «A min tócame a fibra esta feira cabalar porque xa de pequeno asistía a ela co meu pai e os meus irmáns. Vivo a un par de quilómetros da carballeira e tivemos cabalos, polo que sempre a vivín desde dentro. Viñamos de noite e pasabamos o día. E, xa cando te vas facendo maior, ves cos amiguetes facendo esmorga. Sempre me sorprendía ver a esas persoas en comuñón co animal, dominando a aqueles percheróns e bretóns, uns cabalos xigantes que para os ollos dun neno coma min semellaban elefantes», relata el escultor y pintor de Rois que lleva el nombre de su parroquia por bandera.

Fue precisamente esa imagen la que quiso transmitir. «No Castro Lupario, aquí pegado á carballeira de Francos, apareceron pezas castrexas con esa estética primitivista e con trazos pouco definidos», apunta, y en esas «liñas plásticas castrexas» se inspiró para dar vida a un caballo montado por un jinete «de volumes moi grotescos». Empleó un bloque de granito de Lalín de diez toneladas, al que fue dando forma durante casi un año con detenimiento y paciencia, con sus manos como herramientas y el cincel, puntero y mazo como extensiones de ellas. «Quedouse nunha peza de 4.000 quilos, que din que é o polbo que se come nun día no San Martiño», comenta con voz divertida el artista.

Discípulo de Asorey

Como curiosidad, añade, utilizó un pigmento natural poco habitual para el acabado de la figura: «Esta é unha pedra que recén traballada queda moi branca e cerca da miña aldea naceu un cabalo. Utilicei o sangue desa placenta como pigmento natural, o que lle da unha cor agranatada e vincúlase co discurso primitivo dunha forma coherente. A peza adquire un carácter de relicario, conectando o cabalo de pedra á parte orgánica do animal», explica el pupilo de la escuela compostelana de artes y oficios Mestre Mateo y discípulo de Francisco Asorey, de quien se conservan obras relevantes en Lalín como la escultura de Ramón María Aller o la dedicada al aviador Joaquín Loriga. No es la primera vez que Camilo Seira utiliza la sangre en una de sus obras, repartidas por numerosos concellos gallegos y hasta en Marbella y Madrid. La de la carballeira de Francos es su segunda escultura para el Concello de Teo, para el que ya hizo su Monumento á leiteira de Cacheiras. Sin duda se ha convertido el monumental caballo en un atractivo más para visitar la carballeira por vecinos y quienes se acerquen al municipio del área compostelana.