«Señor Lores, voulle dar co lejónnn»

Elena Larriba García
Elena Larriba PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

Emilio Moldes

Os do Val do Lérez abrieron el entroido con pregón teatral y musical, reivindicando el papel de los carnavaleros del rural y el respeto a las mujeres

10 feb 2018 . Actualizado a las 05:05 h.

«Pontevedra éche así, especial e sobre todo plural. Fixádevos o plural que pode chegar a ser que o ano pasado estaban dando o pregón os da murga PTV, que mais da capital non se pode ser, e hoxe tocounos aos de provincia». Os do Val do Lérez tiraron ayer a tope de la chirigota para pregonar el entroido. El espectáculo comenzó con el teatrillo de un entierro, con ellos vestidos de mujeres plañideras velando el cadáver de un tal Casimiro que acabó resucitando. A partir de ahí, se sucedieron las canciones satíricas del amplio repertorio de esta murga, cuya especialidad era quitarse la ropa hasta donde el decoro les permitía, «e agora mirade... ata faixa levamos algún de nós».

En la primera atacada agradecieron la presencia del público en A Ferrería «enchendo de luz e cor esta praza, cousa que non conseguiu facer a árbore de Nadal». Y enseguida fueron a por el alcalde. «Teño que dicirlle ao señor Lores que por favor lle baixe a altura aos lombos ou que os quite directamente, porque estáseme fodendo a suspensión... E como non me fagas caso, vouche dar co lejónnnn».

Os do Val do Lérez contaron y cantaron con gracia su historia dentro del entroido. Llevan como grupo 15 años participando activamente en casi todos los eventos organizados por el Concello. «Viñamos ao pregón coa comparsa, desfilamos o sábado, Murga, Note Pirata, Parodia, acompañamos a Ravachol no seu último paseo por Pontevedra e lle cantamos a nosa peculiar saeta ao benquerido loro».

Su siguiente objetivo fue José Sarandeses, jefe del servicio de Cultura y Fiestas del Concello. «Si Sarandeses, aínda que pasemos o mes de febreiro berrando contigo e ti con nós, temos que recoñecer que a túa maneira vas levando o entroido polo camiño». Lo dijeron, después de calificar el carnaval pontevedrés como «a envexa de toda Galicia».

Tampoco Rajoy se libró de la chirigota. «Para, para, que me entrou un juasá de Mariano... di que está vendo o pregón on line e que non entende o galego».

Y así, canción, tras canción, las aldeanas do Val do Lérez rindieron su particular homenaje a las mujeres. «Vestídeos como vos de a gana, poñédevos o máis guapas que vos sintades, saíde de festa con amigos e amigas, que ninguén vos xulgue nunca máis por como vestides ou pola hora que chegades á casa. Somos libres mulleres e homes de facer o que nos pete sen ter que ser criticados nin prexulgados».

«Así que neste entroido gozade, disfrazádevos, saíde, bailade e vivide a vosa vida a vosa maneira». Y acabaron pidiendo el respeto que se merecen todas y cada una de las pontevedresas y reivindicado su derecho a ser libres. «E se algo non che interesa, con dicir non unha vez ten que chegar».