Denuncian que hay casos de brucelosis y tuberculosis en el Macizo Central

J. M. García

OURENSE

12 sep 2007 . Actualizado a las 02:00 h.

Que Castro Caldelas recupere la feira do gando es un hecho que aplauden todos los ganaderos y sindicatos. Pero Xóvenes Agricultores muestra, además, su preocupación por las palabras del conselleiro de Medio Rural, Alfredo Suárez Canal, en el acto de inauguración de este evento. A este sindicato agrario no le ha gustado que Canal dijera que la feria supone el final de la brucelosis en el macizo central, que la brucelosis es ya historia.

«Parécenos ben que viñera á feira pero non que diga que a brucelose xa non a hai porque temos pobos que sanearon explotacións gandeiras este verán. Que non nos veña a vender unha moto», dijo su secretario provincial, Pedro Rodríguez.

Este sindicato se queja de que la Xunta no le está facilitando información alguna sobre la sanidad ganadera en la zona, en la que se siguen dando casos de brucelosis y tuberculosis, dos de las tres enfermedades que la Xunta tiene que erradicar, junto con la leucosis. «Non se nos dan datos da enfermidade cando sabemos que hai parroquias nas que hai vacas que deron positivo por brucelose como sucedeu en Verducedo, en Montederramo e en Palleirós, Manzaneda, houbo que facer un vacío sanitario en agosto de toda unha explotación. En Chandrexa deuse o caso dunha res con tuberculose en xullo», explicó Rodríguez, para resaltar que no se puede decir que los problemas sanitarios en la zona sean historia.

Lucro cesante sin cobrar

«Hai xente desde finais do ano pasado sen cobrar o lucro cesante polas vacas que tiveron que sacrificar», aseguró indignado Pedro Rodríguez.

Digna Caneda, de Río, tuvo que matar el año pasado 45 reses por tuberculosis. «Compramos o 15 de novembro dez vacas e en marzo pasado, outras oito. Pagaron a subvención pero desde xaneiro non cobramos o lucro cesante», señaló esta ganadera. En Castrelo, Río, Darío Fernández sacrificó 29 cabezas en 2006. «Ofrecer ofreceron cartos pero nada. Desde decembro do 2006 non cobramos máis». Sus vacas tenían tuberculosis.«Agora teño oito e non dan para pagar a Seguridade Social», indicó.