Alta velocidad, luces e sombras

Manuel Monge SOCIOLÓGO, AUTOR DO LIBRO «PERDEMOS O TREN. AS CLAVES POLÍTICAS DO ATRASO»

OPINIÓN

VÍTOR MEJUTO

19 dic 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

O 21 de decembro entrará en funcionamento o tren de alta velocidade (TAV) que enlazará Galiza con Madrid: 2 horas 15 minutos desde Ourense; 3 horas e 20 minutos desde Santiago; 3 horas e 51 minutos desde A Coruña; 4 horas e 16 minutos desde Vigo. Creo que é unha boa noticia, que será celebrada pola gran maioría e máis cando, antes do verán, haxa outra redución de 20 minutos.

Recuperemos a memoria para lembrar as raíces deste atraso porque o TAV xa chegaba a Sevilla desde Madrid hai 30 anos. «Perdemos o tren», como titulaba un artigo nestas páxinas o 15 de agosto de 1999, porque en marzo de 1993 o Goberno do PSOE aprobaba o Plan Director de Infraestruturas cun investimento de 18 billóns de pesetas até 2007, que non contemplaba a alta velocidade para Galiza e a liña A Coruña-Vigo nin sequera tería dobre vía.

Os titulares de La Voz de Galicia durante os últimos anos son a mellor proba da discriminación que sufriu o noso país. As nosas reclamacións non foron atendidas por decisións políticas e isto non é unha opinión, senón unha evidencia, como titulaba La Voz de Galicia: «El Congreso rechaza una iniciativa para la modernización del tren en Galicia. Había sido aprobada por unanimidad en el Parlamento Autonómico» (18-9-1996). Quedabamos marxinados: «Galicia queda fuera de los proyectos del Gobierno para el tren de alta velocidad» (11-11-1998). Continuadas promesas incumpridas: «La Xunta fija el 2010 como meta para la conexión por AVE con la Meseta» (27-4-2002). «Fomento ratifica que el AVE Atlántico circulará entre Ferrol y Vigo en el 2007» (1-4-2003). Todo isto co Goberno do PP de Aznar.