Selecciona a selectividade?


Por unha banda, os docentes da universidade quéixanse da falta de base dos alumnos que ingresan nela e por outra nada menos que un 94 % dos que se presentan á selectividade supérana. A razón desta contradición non está en que o nivel da institución de ensino superior sexa alto, senón en que os estudantes que acceden non posúen as competencias necesarias. Hai trinta anos a porcentaxe dos que aprobaban era dun 70%, pero a suba de 24 puntos ata hoxe non significa que estes mellorasen a súa preparación, senón que a universidade ven baixando o nivel de esixencia, de xeito moi preocupante, para adaptarse ao dos alumnos e non á inversa. A elo contribuíu tamén a implantación do Plan Boloña, que cada día recibe máis críticas, en concreto sobre esta perda de categoría académica da universidade.

Séguese a confundir igualdade de oportunidades con igualdade de acceso. Por suposto que hai que fomentar a primeira, reducindo ao máximo a correlación entre orixe socio cultural e admisión aos estudos, equidade educativa na que por certo Galicia atópase nos primeiros lugares, tanto estatais como europeos. Pero o que non debería permitirse é que accedan á universidade alumnos sen a preparación necesaria, sexa cal sexa a súa procedencia. A corrección das deficiencias non corresponde a esta etapa do sistema educativo, senón ás anteriores, nas cales, en moitos casos, está a resultar demasiado doada a promoción.

A selectividade é útil para elixir aqueles estudantes que queren acceder a graos con notas de corte altas, porque os criterios de cualificación teñen que axustarse ao máximo para promover aos mellores. Pero o aprobado raspado resulta fácil de conseguir, segundo os propios alumnos e profesores, causa esencial de que España teña unha porcentaxe de titulados universitarios superior á media da UE, con resultados moi negativos á hora de ingresar no mercado laboral. Na súa busca de emprego estes atópanse sobretitulados e consiguen emprego moi por debaixo da cualificación que posúen, tendo en conta a saturación de moitos dos ámbitos laborais para os que están formados. Nada menos que a terceira parte dos universitarios galegos teñen un emprego de inferior categoría á súa titulación.

Esta frustración continuará mentres se siga preferindo un fillo universitario, aínda que en condicións laborais moi precarias, a un titulado en formación profesional cunha boa inserción laboral e incluso mellores estipulacións económicas. É curioso, pero está a haber cada vez máis graduados superiores que optan por facer un ciclo de FP para inserirse no mercado laboral, cando o máis proveitoso sería á inversa, como ocorre nos principais países. Primeiro elixir uns estudos que satisfagan pero que teñan tamén unha boa saída laboral e despois continuar formándose, mesmo a nivel universitario, para unha mellora profesional ou persoal.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
13 votos
Comentarios

Selecciona a selectividade?