«Non competimos por prezo. A materia prima é a mellor»

Calzados Losal es una de las empresas cenetanarias de Galicia que supieron reciclarse

«Non competimos por prezo. A materia prima é a mellor» Calzados Losal es una fabrica de calzado fundada en Monforte en 1899

Redacción / La Voz

Tras regresar de la guerra de Cuba, allá por los últimos años del XIX, el bisabuelo de Gonzalo López Otero recibió un día un encargo que llegaba a Monforte desde Madrid. Lo realizaban unos mandos militares a los que había arreglado unos zapatos cuando estaba de campaña en la isla caribeña. Querían que les hiciera otros. Fue aquel pedido el que empujó a aquel artesano a montar su propia fábrica. No lo sabía, pero acababa de convertirse en emprendedor. ¿Por qué no? «Tiña once fillos, empezou traballando con dous e con algún primo. Logo colleu a testemuña un fillo e o outro tío avó marchou para Arxentina e alí montou unha empresa do mesmo. Despois quedou meu pai e no 1986 e cando acabei os estudos, vin para aquí. Dende hai uns anos tamén está o meu fillo. É curioso que moitos dos traballadores que empezaron nesta fábrica montaron despois as súas propias empresas», recuerda Gonzalo.

Losal fue la factoría que, de alguna manera, dio origen a la industria del calzado que dominó Monforte en los años cincuenta y sesenta. De aquel bum sobreviven tres. Una son ellos, que han cumplido 119 años con 19 trabajadores que fabrican entre 300 y 400 pares diarios.

Pero no han dejado de trabajar ni de innovar. Fueron de los primeros en lograr la ISO «Aquí hai moito traballo e moito esforzo. O segredo é facer cousas o mellor que se pode», relata. Por algo son muchos los dirigentes europeos como Nicolás Sarkozy que encargan zapatos a esta fábrica centenaria. Porque su mercado está enfocado a España, pero también mandan a Inglaterra, Suecia, Alemania, Italia y Chequia. «Nunca buscamos competir por prezo. O que tratamos de facer é que tódalas materias primas sexan as mellores do mercado. Facemos fabricación Goodyear, que leva un dobre cosido, un interno que non se ve e outro que vai por fóra. Todo son materias primas naturais, excepto o fío de nailon», dice. Por algo han expuesto en Milán. Además, ahora acaban de llegar a un acuerdo con la Escola de Deseño Industrial da Universidade da Coruña (UdC).

Votación
6 votos
Comentarios

«Non competimos por prezo. A materia prima é a mellor»