A Xunta pon en marcha en Lugo un plan para potenciar a enogastronomía

A experiencia dará comenzo coa Ruta do Queixo e do Mel en 13 concellos lucenses


Lugo

A Xunta pon en marcha o chamado Mapa de Valor da Enogastronomía de Galicia, un documento que, tras un extenso traballo de campo, permitiu identificar na nosa Comunidade máis de 2.000 recursos enogastronómicos. É unha das medidas que inclúe a estratexia Galicia Sabe para potenciar a nosa Comunidade como destino enogastronómico de primeiro nivel e que hoxe presentou o conselleiro de Cultura e Turismo, Román Rodríguez, xunto coa directora da Axencia Turismo de Galicia, nun acto celebrado no Castelo de Pambre, en Palas de Rei. 

Segundo o responsable de Cultura e Turismo, este proxecto, que será compartido co sector para o seu uso profesional, permitirá detectar e priorizar destinos cun alto valor enogastronómico, poñer en marcha novos produtos turísticos a medio e longo prazo e coñecer mellor os recursos da Comunidade co fin de optimizar o traballo neste sector.

Román Rodríguez salientou que tanto esta como o resto de accións incluídas ao abeiro da estratexia Galicia Sabe suporán un «verdadeiro impulso» para a enogastronomía galega, que na actualidade constitúe a segunda razón pola que os visitantes chegan a Galicia. 

Patrimonio cultural inmaterial

Entre as novidades que inclúe este proxecto destacan, por unha banda, accións para o recoñecemento e protección do sector enogastronómico da nosa terra. Entre esas iniciativas destaca o impulso á declaración da gastronomía como patrimonio cultural inmaterial galego. 

Ademais de promover esta declaración, Galicia Sabe favorecerá a elaboración da chamada Memoria do Sabor, unha guía do enorme patrimonio culinario de Galicia que exercerá como recompilación de costumes, produtos, prácticas culturais ou receitas que definen a cociña de Galicia.

Aposta pola profesionalización 

O segundo dos eixos desta folla de ruta pasa por impulsar o coñecemento, a formación e o I+D+i vinculado á gastronomía con accións como a creación do Mapa de Valor da Enogastronomía de Galicia. Neste eido, a estratexia Galicia Sabe inclúe tamén entre as súas liñas de acción o proxecto de renovación do Centro Superior de Hostelería de Galicia para convertelo nun polo de innovación tecnolóxica coa creación do novo grao de Innovación Gastronómica e Xestión Hoteleira en colaboración coa USC e a creación dun viveiro de empresas nas instalacións do centro para dinamizar a actividade emprendedora neste sector. 

Impulso aos produtos enogastronómicos

Ademais, esta folla de ruta para potenciar a enogastronomía galega permitirá impulsar itinerarios e rutas arredor de produtos agroalimentarios con identidade e tradición, amparados por Denominacións de Orixe, Identificacións Xeográficas Protexidas ou outras marcas de calidade. A primeira delas será a Ruta do Mel e do Queixo, un proxecto piloto ao redor destes produtos que nesta proposta inicial percorre 13 concellos da provincia de Lugo puntos da provincia de Lugo. 

No marco desta liña de actuación, a Xunta promoverá ademais a renovación e mellora das festas enogastronómicas galegas. Neste eido, traballarase de xeito conxunto coa Federación Galega de Municipios e Provincias (Fegamp) na elaboración dunha ordenanza tipo que permita harmonizar os criterios organizativos e estéticos destas festas.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

A Xunta pon en marcha en Lugo un plan para potenciar a enogastronomía