Monforte, a cidade que camiña


Hai unhas semanas aparecía unha nova en diferentes medios de comunicación, onde o Concello anunciaba que se reducirá a velocidade do tráfico vehicular en algunhas rúas do casco urbano, a 30 quilómetros por hora. Por un momento, crin que Monforte ía ser pioneira ao converterse en Cidade 30, unha designación que tan só seis cidades galegas, entre as que están Pontevedra, O Carballiño, Oleiros ou Ourense, teñen.

¿Qué é a unha Cidade 30? Aquela que ademais de loitar contra a violencia viaria, promove a convivencia do coche coa bicicleta, e impulsa a mobilidade peonil e a autonomía infantil a través dun adecuado deseño das súas rúas.

Pero a medida que lía o artigo a miña esperanza íase esvaecendo, pois a iniciativa, ademais de estar unicamente enfocada a unha simple limitación de velocidade, non contempla a revocación do que será sen dúbida algunha, o maior ataque ambiental que pode sufrir nun futuro próximo a nosa vila: a construcción da nova ponte no Malecón.

Como se poden poñer sobre a mesa medidas de redución de velocidade no casco urbano, e ao mesmo tempo incrementar o seu volume de tráfico? ¿Onde están os estudos de impacto viario, nos que se asegure que rúas como a Corredoira, Hortas, e sobre todo o barrio de Ramberde e o Malecón non se verán agraviados negativamente? De qué maneira se vai reparar o impacto ambiental, que vai supoñer a construción dunha nova ponte que case quintuplica o ancho da pasarela actual? Como se van subsanar as enormes restricións que impón o Plan Hidrolóxico Nacional, e que paradoxalmente foron as razóns que enunciou o equipo de goberno para non continuar coa redacción do PXOM, tan necesario na nosa vila?

Mentres milleiros de urbes en todo o mundo, movidas por un contexto de cambio climático e pandemia latente, diríxense a humanizar e mellorar ambientalmente as súas contornas urbanas en declive do tráfico motorizado, ¿por qué algúns políticos seguen pensando que o paradigma desarrollista vinculado o automóbil e o asfalto, é a solución a moitos dos males das nosas cidades?

Por iso señor Alcalde, convídolle a reflexionar. Utilice esta iniciativa de redución de velocidade, como primeiro paso para converter a Monforte nunha Cidade 30. ¿Cómo? Aumentando beirarrúas; construíndo plataformas únicas, para así converter moitas rúas de Monforte en zonas de coexistencia con prioridade invertida (caso das Hortas, Doutor Casares ou o propio Malecón); fomentando o uso da bicicleta, un medio de transporte ideal, dadas as condicións topográficas que temos; pero sobre todo, promovendo o noso eixo fluvial como ruta escolar segura. Ter o Instituto Daviña Rey, o Colexio Novo, os Escolapios, a Gardería Municipal, o Club Fluvial, o Edificio Multiusos, e ata incluso, unha potencial segunda gardería no edificio recién adquirido polo Concello no barrio de Ramberde, coloca o entorno do Río Cabe coma o lugar idóneo para que as nosas nenas e nenos volten a colonizar a nosa cidade.

Se temos tanto ao noso favor, por que perder a oportunidade de facer que Monforte sexa unha Cidade que Camiña?

Por Susana López Varela Arquitecta e urbanista

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
42 votos
Comentarios

Monforte, a cidade que camiña