O Programa Prensa-Escuela de La Voz de Galicia comezou a editar unha serie de e-studos de noticias sobre a técnica da discusión da noticia en grupo (DNG) que facilita a profesores e alumnos o debate en equipos sobre algúns dos acontecementos principais de cada mes. Para a edición destes e-studos, que poden consultarse xa en www.prensa-escuela.es, sérvese de A noticia do día, que cada mañá, a partir das 9, se publica na web. A noticia do día ten a vantaxe de que se trata xa dun texto seleccionado para os alumnos polo seu interese e accesibilidade e, por outra banda, vai acompañada de actividades e de ligazóns dixitais que servirán para que o grupo se decate a fondo de que se trata e cales son os puntos que axudan mellor a ver os posibles enfoques e incluso controversias que han de aclararse entre todos.
1. ¿COMO SE ELIXE A NOTICIA DNG?
Proponse, polo menos, unhas dez noticias para que se elixan durante o mes as que máis conveñen para o interese e idade dos que forman o grupo de discusión DNG.
- Suxírese que o condutor do grupo informe sobre as particularidades de cada noticia elixible e, divididos en parellas, propoñan a noticia que consideran máis útil para a discusión: pola súa importancia, interese e diversidade de matices ou enfoque que ten.
2. AS SETE CLAVES PARA A DISCUSIÓN
Unha estrutura fácil que axuda á discusión é que os alumnos co seu profesor utilicen as sete claves coñecidas para analizar unha noticia e que adoitan dar xogo variado a unha DNG e que sempre facilitan un enfoque distinto á noticia que se discute.
- Non é o mesmo fixarse no quen da noticia e en que sentido lle afecta como axente ou paciente do que sucedeu que fixarse no tema ou no que se discute. Ou no onde, o por que, o como, o cando ou o canto, que levan consigo un significado e enfoque distinto da noticia.
- Co fin de coñecer e practicar máis a fondo sobre estas 7 variables, cada e-studo de noticias insiste especialmente nunha delas. Por exemplo, un e-studo fíxase principalmente no quen, o seguinte no que e así sucesivamente.
3. DIVERSAS TÉCNICAS PARA A DISCUSIÓN EN GRUPO
Existen moitas técnicas e estratexias que nos axudan a estruturar a nosa discusión en grupo para que sexa máis efectiva: casos, diálogos simultáneos, enquisa inmediata, entrevistas, xogos, simulacións, role playing, tribunais, promoción de ideas, escaleira do conflito...
- Ao longo dos e-studos DNG iremos citando algunhas para que nos axuden a unha dinámica máis efectiva.
4. O E-STUDO DNG (1): IMPORTANCIA DA DISCUSIÓN EN GRUPO
¿Fixácheste, por exemplo, cantos programas de discusión en grupo hai na tele que se refiren a noticias que van sucedendo cada día? Son tantos e tan frecuentes eses programas que a discusión ás veces chama máis a atención que a noticia mesma.
- Busca, por exemplo, na páxina de Opinión do xornal cantos títulos existen que se refiren a noticias.
- O e-studo DNG (1) recolle unha serie de títulos da noticia onde figura a palabra discusión ou outras similares: concelleiros encerellados en discusións sen fin, un home dispara a outro por unha discusión sobre Kant, unha pelexa entre inquilinos dun piso acaba con desfeitas nun edificio, non me grites, que me enfermas...
- ¿Saberemos discutir e chegar a acordos sen tanto lea? ¿É importante saber discutir en clase? ¿Que vantaxes ten esa frase: Discutir para aprender?
- ¿Sabes cantas vantaxes leva consigo o saber discutir ben? Pois os expertos da educación do sentido crítico sinalan polo menos 20 logros que conseguen as persoas que practican a técnica da discusión en grupo, ademais de arranxar bastante ben os problemas que producían o conflito. Alí as tes, no e-studo DNG (1).
5. NO E-STUDO DNG (2) FIXÁMONOS NO QUEN DA DISCUSIÓN
En primeiro lugar proponse, para a súa selección, 13 noticias, especialmente escollidas na sección A noticia do día de Prensa-Escuela.
- Todas esas noticias teñen un quen axente ou paciente dos feitos que se comentan. Podedes elixir a noticia que máis vos guste para discutir en grupo.
- Ofrécese como estratexia dinámica a técnica de casos, que presenta 12 pasos para chegar a conclusións suficientemente admitidas por todos.
6. UN TERCEIRO E-STUDO DNG (3) CON BASE NO QUE DA NOTICIA
Propomos 10 situacións para discutir sobre os feitos, sucesos, acontecementos que adoitan agruparse en torno ao que da noticia.
- Utilizamos alí a técnica tribunal na súa versión ampla, cos personaxes clásicos, ou de xuízo breve e instantáneo.
- Analizamos as tres actitudes máis comúns ante a discusión en grupo de algo que nos interesa a cada un e non sabemos ceder, ou logramos enseguida un acordo razoable e comprometido: Eu gaño / ti perdes, Eu perdo / ti gañas, Os dous gañamos.
- E ofrecemos, como sempre, unha avaliación sobre a dinámica establecida.
Sitio dos e-studos de noticias: http://bit.ly/1KrKunL