«É unha homenaxe para Neda e para toda a comarca de Ferrolterra»

Los autores, que presentan el libro mañana en la Casa das Palmeiras de Neda, recopilan las hazañas y aventuras de un afamado médico de la localidad

.
A.U
Ferrol / la voz

Manuela Santalla López y Rui Santalla Méndez son tía y sobrino por parte paterna. Ambos tienen una relación más allá de la familiar, pues parecen dos amigos que comparten confidencias y aficiones en común. Una de estas aficiones es la lectura y la escritura, lo que les llevó a colaborar para crear el libro: O médico Cebreiro, don Paco da Mercé, un personaje afamado en Neda del que habían escuchado muchas historias a través de sus familiares.

En principio, ambos parecen no tener relación con Neda, pero esa afirmación es errónea, pues, «a nosa familia paterna é de Neda, máis en concreto da Mourela. Os meus pais, os meus avós... son todos de aí», afirma Manuela Santalla. «Mesmo eu son un 25 % de Neda polo meu pai e os meus avós», agrega Rui Santalla.

A pesar de estudiar carreras, aparentemente, con pocas cosas en común, ella es doctora en Historia y él está estudiando Ciencias Biomédicas, ambos consiguieron unir esos puntos en común que tenían sus estudios para contar la historia del médico Cebreiro. «A idea de escribir o libro xuntos xurdiu porque queríamos compaxinar as nosas formacións, ela encargándose da parte político-social e eu da parte médica, en seguida vimos que nos complementábamos moi ben e decidimos continuar no proxecto», explica Rui. De hecho, esta conexión les llevó a una anécdota sobre don Paco da Mercé muy curiosa, y es que «non sabiamos porque con 17 ou 18 anos, don Paco que estaba en Madrid, falaba alemán, polo que lle preguntei a Rui e el, rapidamente, deuse conta de que era porque alí estaban os grandes científicos do século XX», rememora la autora del libro. Este hecho fue una de la confirmación de la gran unión que hay entre ellos y entre sus conocimientos.

Pequeñas complicaciones

Pero no todo iban a ser anécdotas graciosas y curiosas, sino que el proceso de elaboración resultó «un pouco complexo porque ela é profesora en Narón e eu estou estudando en Barcelona polo que a maneira en que nos comunicábamos os avances eran a través das videochamadas e de mensaxes intermitentes», apunta el joven autor, a lo que su tía añade que «tamén aproveitábamos algunhas comilonas para falar sobre o libro», sentencia.

No obstante, a pesar de estas dificultades para comunicarse, consiguieron sobreponerse y lograr acabar O médico Cebreiro, don Paco da Mercé, porque «viñen para aquí -Ferrol- unha semana e xa lle dimos o tirón final para sacalo adiante», afirma Rui.

Un homenaje a la tierra

El libro trata sobre un afamado médico de Neda que todas sus hazañas y aventuras se iban transmitiendo de generación en generación. Ellos vivieron y conocen esa historia por lo que decidieron compartirla con todas las personas que no supiesen de él, por lo que «sirve como unha homenaxe e como unha maneira de reivindicar o pasado de Neda e tamén da comarca», señala Manuela, a lo que Rui añade que «este home engloba moi ben todos os procesos e cambios, tanto políticos como médicos, que sufriron os habitantes de Ferrolterra no século XX», concluye.

Salida a la luz

El libro será presentado, por primera vez, el martes 28 de agosto en la Casa das Palmeiras de Neda a las 20.30 horas. En el acto, que no tendrá sorpresas porque «son malas para a saúde», afirma en tono jocoso la autora, estará presente el alcalde, Ángel Vilariño, encargado de escribir una breve introducción en el libro.

Asimismo, el día de los fuegos de San Ramón, el 31 de agosto, el libro será presentado en Ferrol de la mano de la Librería Café Lea.

«O meu pai nos dicía que, cando el nacera, no ano 1925, costara 500 pesetas»

La Voz

Manuela Santalla e Rui Santalla, tía y sobrino, es la primera vez que escriben un libro juntos, aunque para Rui «é o primeiro libro que escribo», su tía ya es toda una experta debido a que «levo publicando dende 1989, antes de que Rui nacera», afirma. No obstante, a pesar de su aparente inexperiencia a la hora de escribir, Manuela no duda en alabar a su sobrino diciendo que «é un gran narrador dende hai anos, e está moi ben que se dedique a unha actividade científica porque non hai grandes narradores que nos aproximen os feitos científicos», advierte.

La decisión que tomaron de escribir el libro sobre el médico Cebreiro fue más que acertada pues tienen una anécdota familiar con el doctor como uno de los protagonistas, y es que «o meu pai cando falaba de don Paco da Mercé, sempre nos dicía que cando el nacera, no ano 1925, costara 500 pesetas, e nós non entendíamos nada e era porque foi o que lle tiveron que pagar a don Paco pola atención médica e as medicinas que lle proporcionou a miña avoa durante o parto», afirma riéndose Manuela.

Como mencionaban ellos, era un homenaje a una figura emblemática de la villa de Neda pero ambos creen que «fan falta máis homenaxes porque hai varias personaxes históricas que merecen que sexan coñecidas», informan. Con esta afirmación, Manuela da a entender que debe ser Rui quien deba sacarlos a la luz porque «hai un médico da zona tamén moi importante pero espero que non o diga», indica mirando a Rui fijamente, quien afirma que «ao mellor nun futuro fágoo para que serva de reivindicación dos grandes personaxes que temos e que se están esquecendo hoxe en día», concluye.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
4 votos
Comentarios

«É unha homenaxe para Neda e para toda a comarca de Ferrolterra»