«Desde o día 6 acabouse o leite»

Rodri García A CORUÑA / LA VOZ

ECONOMÍA

GUSTAVO RIVAS

Los ganaderos dejarán de entregar la leche, «que se vende máis barata que a auga»

18 oct 2012 . Actualizado a las 07:00 h.

«De marzo del 2008 a agosto del 2012 se han cerrado 6.064 explotaciones, lo que equivale a una reducción del 24,2 %». Esto dice el documento que un grupo de ganaderos entregaron al mediodía de ayer en la Delegación del Gobierno en Galicia. «O esto cambia o el día 6 de noviembre se suspende la entrega de leche en toda España; en estos momentos está habiendo concentraciones como esta en Castilla y León, Castilla-La Mancha, Cantabria, Cataluña y Asturias para entregar el mismo documento», decía José María Álvarez, portavoz de la Organización de Productores Lácteos, que convoca la protesta.

Entre las decenas de ganaderos concentrados ayer estaba Víctor Cuns, de Mazaricos: «Facemos unha folga de entrega porque creemos que é a única arma que temos para loitar polo noso, que é o leite». Detallaba que «é unha folga indefinida a ver se entran en razón tanto a industria como a distribución como o sector político que é quen ten que arranxalo».

Y a los políticos también apuntaba José Luis Ríos, del ayuntamiento de Trazo: «Chegamos a conclusión, despois de dous anos, que non é un problema de mercado, é un problema político que nos teñen que resolver os políticos. No supermercado o litro de leite está máis barato que o litro de auga, cobramos o leite menos que a auga».

Andrés Señarís, ganadero de Cerceda, destacaba que «o prezo do leite que temos agora mesmo é o máis baixo xa non de España, senón de toda Europa: estamos a unha media de 28 céntimos o litro, o que nos paga a industria, e o costo de produción en orixe está arriba dos 36 ou 38 céntimos. É unha cousa inviable para as ganderías galegas». En su opinión «agora mesmo estamos vivindo, non, sobrevivindo das axudas da política agraria comunitaria, estamos vivindo da caridade dos impostos que debían repercutir noutras cousas como a ordenación do territorio, os aparcelamentos, para deixar así de importar toneladas e toneladas de fariña de millo, de cebada e de soja que temos que traer de 8.000 e 9000 quilómetros».

Lo que piden los ganaderos es «que hagan cumplir la ley que impide que se venda la leche por debajo de los costes de producción; no es normal que si se paga a 30 céntimos la leche y cuesta 10 céntimos el brick se estén vendiendo leches en el supermercado a 42 o 43 céntimos. O eso o no es leche o están incumpliendo la ley», decía José María Álvarez, para concluir: «No queremos miserias como las que el ministro presentó en Galicia de 700 euros por explotación, esas son limosnas».

«Desde o día 6 acabouse o leite», decía otro ganadero. El resultado será «que la industria quedará desabastecida y es que la gente está muy cabreada». Y pedía «que los recogedores no salgan a la calle».