El BNG pide que se cree una comisión para peatonalizar Lalín

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Cedida

Critica que el Concello no optara a ayudas del Plan Ágora

07 ago 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El BNG de Lalín critica la falta de actuaciones para peatonalización la villa y se queja que las obras de la plataforma en las rúas Principal y Loriga, en estos momentos en marcha, «que son un proxecto do goberno anterior» vayan a convertir este espacio en una plataforma única como estaba previsto pero en que vez de ser un espacio peatonal «pasarán xa coches o día que se inaugure».

Opina que «é unha aberración o que se vai a facer nestas rúas» criticando que se gastan «700.000 euros en rúa e media que non teñen ningún problema para crear dúas plataformas para que pasen os vehículos por riba e sigan os coches igual que agora». Defiende que ese no era el objetivo sino el de peatonalizar el centro de la villa y ganar espacios seguros para la ciudadanía.

Apunta que «hai rúas de moita máis necesidade e que quedaron aprobadas con proxectos e todo por nos». Considera que en Loriga y Principal son así «obras sen sentido» y que «terían que respectar o proxecto que nos tiñamos». Presentarán de nuevo una propuesta al pleno, a través de una moción, solicitando que se cree una comisión para peatonalizar Lalín que parta de un estudio técnico y defienden la necesidad «de espazos para a cidadanía, máis se cabe na actualidade para manter as distancias sociais».Vilariño expresó que «nos vamos en dirección contraria ao goberno» al que acusa de «chapodar o pouco que había que era o peche que nos tiñamos da rúa Principal e Loriga» los fines de semana.

Critica que el Concello de Lalín «non presentou nada ao Plan Ágora da Deputación» que subvenciona actuaciones de humanización y peatonalización. Recuerda que «en maio de 2020 xa pedimos a creación dunha comisión de peatonalización e que Lalín se incluirá no Plan Ágora e que se aceptara a súa inclusión fora de prazo, como así se fixo». El plan permite la obtención de subvenciones de hasta 50.000 euros para proyectos y hasta 100.000 euros para obras que permitan ganar espacios para los peatones.

A Estrada acaba de recibir 100.000 euros, Silleda 50.000 euros y Vila de Cruces otro tanto. Acusa al gobierno lalinense de «facer alarde nunha nefasta xestión e de incapacidade política ao non solicitar ningunha destas liñas de axuda, e iso supón perder 100.000 euros». Criticó que el grupo de gobierno decidiera ya hace tiempo no hacer la plataforma prevista en Memorias dun Neno Labrego para garantizar la seguridad vial y se hablase en el último pleno de un proyecto del cruce de la rúa B a la rotonda de Rodeiro y se preguntan si se va a hacer allí una plataforma para que sigan pasando los camiones. Resalta las condiciones de Lalín con aparcamiento suficiente en el párking, el campo da feira vello o en zonas como O Regueiriño a dos minutos del centro, lo que permitiría, apunta, «facer un modelo de vila atractiva con máis espazos para a cidadanía».