El PP activará gestiones contra la planta de Racso en Botos

j. b. LALÍN / LA VOZ

LALÍN

El Concello de Lalín por su parte ofrece a los vecinos consultar el expediente para que puedan presentar alegaciones al proyecto

21 nov 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

En la reunión convocada por el PP en la noche del lunes se pudo constatar que los vecinos de Botos no quieren la planta de neumáticos de Racso. Cerca de sesenta residentes de la parroquia y el entorno del polígono industrial asistieron a un encuentro donde el portavoz popular, José Crespo, les avanzó su intención de emprender gestiones para evitar la puesta en marcha de esa nueva empresa de triturado de ruedas. Además, la documentación existente se le entregará al colectivo ecologista Petón de Lobo, que también estuvo representado, para que elabore un informe.

Crespo destacó ayer la «fonda preocupación» que le transmitieron los vecinos ante la posible autorización del proyecto de Racso. Expuso a los asistentes el cronograma desde que la empresa comenzó a gestar su instalación en el polígono de Botos, cuestionando la inacción del regidor, Rafael Cuíña, y el teniente de alcalde, Nicolás González Casares, ya que el gobierno local «non moveu nin un só dedo para evitar que esa instalación siga adiante». Recordó que no respondieron a la Xunta sus requerimientos para que se pronunciasen sobre si era viable la planta, destacando su cambio de rumbo tras ensalzar el proyecto y la inversión prevista.

El portavoz de los populares expuso además que desde los últimos informes de los técnicos de Medio Ambiente de abril, «o goberno non volveu mover ficha e abandonou a súa responsabilidade administrativa para tentar bloquear a instalación da planta». Crespo avanzó a los vecinos de Botos que habrá nuevas reuniones según avancen sus gestiones y negociaciones encaminadas a evitar que Racso se instale.

Por su parte, el Concello escogió el día de ayer para anunciar que el expediente completo de este proyecto está a disposición de los vecinos para su consulta y facilitar así la posible presentación de alegaciones a «unha iniciativa que aínda suscita serias dúbidas medioambientais e que conta co rexeitamento inequívoco e frontal do propio goberno». Recordaron el anuncio en abril de que no otorgarían licencia mientras hubiese informes técnicos en contra y que los únicos permisos que tiene Racso fueron de la Xunta, mientras el Gobierno central durante la etapa del PP les otorgó una subvención para asentarse en Botos.

Además aludieron al silencio de Augas de Galicia, a las que Racso solicitó autorización de vertidos tras los informes emitidos por el Concello. Avanzaron que alegarán ante esa petición y pedirán a la Xunta una evaluación ambiental más exigente, e insistieron en que no se cumplen las condiciones para otorgar licencia.

José Cuñarro, alcalde de barrio de Botos: "Estamos a favor do reciclaxe, pero non que se xeren dez empregos á conta de contaminar"

O alcalde de barrio de Botos, José Cuñarro, despois de asistir á reunión informativa que ofreceu o portavoz do grupo municipal do Partido Popular, ten claro que se abre unha etapa de novas xuntanzas encamiñada a «loitar para que a empresa de reciclaxe de pneumáticos non se asente en Botos, que é no que estamos de acordo os veciños», salientou.

-Xurdiu algunha iniciativa concreta por parte da veciñanza?

-Primeiro hai que mirar ben a situación en que está a empresa e logo valorar a posibilidade de presentar alegacións. No encontro acordouse que o PP e Petón do Lobo volverán reunirse para ver por onde podemos tirar. O 90 % coincidimos nun punto e é en que hai que reciclar, pero non que se xeren uns dez postos de traballo á conta de contaminar toda a zona. Tampouco dicimos que haxa que levar a planta para outro sitio da comarca, pero Botos é un polígono industrial urbano. Hai que empezar por aí e por que está entre dous ríos. Non estamos en contra da reciclaxe, mellor reciclar que atopar logo as rodas polo monte ou tapando os silos, pero creo que hai que buscar outra alternativa. A empresa no seu proxecto fala de verter a dous ríos, non entendo nada. Algo raro hai en todo isto.

-Pensa entón que se está actuando tarde?

-Cando chegaron con esta proposta a Lalín creo que tiña que haber xente cualificada que lles dixesen que non podían asentarse no polígono de Botos. Non se pode matar á cidadanía pouco a pouco, non directamente, claro.

-A futura implantación desta empresa pasou a ser un tema político?

-Non é un tema político. Outra cousa é que o único que se puxera en contacto cos veciños fora José Crespo. Non temos a culpa e estamos abertos a escoitar a todo o mundo. Se o goberno quere vir que nos chame, facemos reunións e as que se precisen, pero non podemos esperar. É momento de reaccionar.

-O alcalde insistiu en que non outorgará licenza á empresa mentres sexa rexedor.

-Vale, pero se a empresa cumpre todos os requisitos esixidos, que pasará? Quen nos garante aos veciños que non se lle dará entón licenza? Poño un exemplo: eu son empresario e quero asentarme nun polígono e cumpro todos os requisitos que me piden, pois o Concello ten que darme licenza xa que do contrario teriamos serios problemas o Concello e mais eu.