Fernández pide explicaciones tras el pago de IBI de granjas sin bonificar

«Agora chegou o momento da verdade, e os gandeiros xa viron o que tiveron que pagar», responsabilizando a Francisco Vilariño de falta de información al sector


Lalín / la voz

El concejal del PP de Lalín, Manuel Fernández, exige explicaciones al gobierno local de nuevo por la falta de información a los ganaderos para haber reclamado la bonificación del 95 % en construcciones agrícolas situadas en suelo rústico: «Agora chegou o momento da verdade, e os gandeiros xa viron o que tiveron que pagar de IBI» por la regularización catastral. Señala que los recibos fueron cargados en los bancos en las últimas semanas, y ofrece cifras reales de ganaderos que ahora perciben el alcance de la pérdida de la bonificación: «Chegaron recibos de 936 euros a quen tería pagado 47 de ter a bonificación, ou outro que en lugar de pagar 24 euros ten que facer frente a 483».

Culpa de la situación a la falta de información al sector agrario por parte del gobierno local, y en especial, alude «ao engano do concelleiro Francisco Vilariño. Eu cando notei que había unha trama organizada, presentei unha moción no pleno de maio para pedir que se ampliara o prazo de solicitude [de las bonificaciones], pero encontreime coa sorpresa de que o goberno non estaba pola labor». Critica que el ejecutivo, y de nuevo Vilariño «actuou sen asumir ningunha responsabilidade e botando a culpa á oposición coma se nós enganaramos aos gandeiros, cando el mesmo foi que andivo polas parroquias dando información e dicindo que ían ter unha bonificación do 95 % pero sen avisar que había que solicitala». En esa línea, señala que Vilariño políticamente «nunca foi moi coñecido no rural, pero despois de enganar aos gandeiros hoxe ten nome propio: traidor e rata recaudadora», cargó el también presidente de Xuncoga contra un edil con el que mantuvo ya duros enfrentamientos en el salón de plenos por esta cuestión.

Fernández señala que sus críticas están avaladas por las 22 firmas entregadas en mayo solicitando ampliar el plazo de bonificación porque no se les informara de que era rogado: «E o 30 de maio eu solicitei ver o informe dos técnicos onde supostamente dicían que non se podía ampliar ese prazo, e hoxe aínda non tiven ninguna resposta».

El popular se dirigió al alcalde, Rafael Cuíña, mostrándose convencido de que «lle gustaría que todos os gandeiros solicitasen a bonificación. Pero unha vez que non foi así, penso que todo esto necesita unha explicación. Está ben dicir que hai cartos no Concello, pero hai que contalo todo, e neste caso se lles meteu a man no bolsillo aos nosos gandeiros», concluyó Fernández.

Solo 44 beneficiados en el municipio, un tercio de Silleda

Manuel Fernández recordó que en Lalín solo se aprobaron 44 bonificaciones y construcciones agrarias en suelo rústico, «polo que o 70 % dos gandeiros lalinenses que tiñan dereito a telas quedaron fóra». La cifra es menos de un tercio de las 137 contabilizadas en Silleda, aunque el récord lo ostenta Agolada con ninguna. La ordenanza de Lalín recoge un 95 % de rebaja en construcciones agrarias en suelo rústico, pero hay que solicitarlo; en núcleo rural cuentan con descuento del 60 %, pero es ya de oficio sin tener que pedirlo.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

Fernández pide explicaciones tras el pago de IBI de granjas sin bonificar