Manuel Carbón asume la dirección del consello local del BNG de Lalín

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Los nacionalistas renovaron el Consello Local con savia nueva, entre los que se encuentran personas que no son militantes y veteranos.
Los nacionalistas renovaron el Consello Local con savia nueva, entre los que se encuentran personas que no son militantes y veteranos.

Un militante «de días» al que se añaden otras 22 personas, entre ellas ocho independientes y todos los cabezas de lista que tuvo la formación

06 sep 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

Manuel Carbón Tallón, un lalinense de 33 años, licenciado en Pedagoxía, técnico de animación y un militante del BNG «de días» asumió el cargo de responsable del Consello Local de Lalín que ayer se presentó en O Rodo. Francisco Vilariño, que ocupará el puesto de edil dejado por Xosé Manuel López, destacó las aptitudes de Carbón al que retrató como «unha persoa dialogante, con ideas novas, con moita capacidade de traballo e moi ligado o mundo do deporte», señalando que «eu cheguei a adestralo». Carbón, que señaló que fue simpatizante del BNG «toda a miña vida», afronta esta nueva etapa «con moita ilusión» y considera que «este novo marco político é unha oportunidade para facer cousas». El BNG destacó la renovación en más de un 50 % del Consello Local que se convierte, señaló, en un órgano local amplio y abierto a las aportaciones de los vecinos.

Dentro de esas 23 personas se encuentran ocho que no son militantes de la formación nacionalista y también muchos históricos. Entre ellos todos los cabezas de lista que tuvo el BNG a lo largo de su historia en Lalín. Nace además, explicaron, «sen folla de ruta».

El consello cuenta con tres vicerresponsables que son Fernando Pereira (Pío), Laura López y Xosé Luis González. Además de responsable local, Manuel Carbón llevará también el área de Deportes. Amado López es el responsable de Organización; Xosé Manuel López el de Educación; Xosé Luis Cordeiro el de Medio Rural; Nacho Presas de Emprego; Adrián Coego de Cultura e Mocidade; y Lupe Novoa de Muller. Xoán Carlos Vizoso llevará Movementos Sociais y Francisco Vilariño, política municipal. La lista se completa con Alba Suárez, María Jesús Iglesias, Manolo Veiga, María José Buján, Rocío Martínez, Manolo García, Consuelo Iglesias, Ana González, Sonia Pájaro, Xabier Sucasas y Juan Gulías. Algunos, por razones de trabajo o por cuestiones personales, como en el caso de López, no estuvieron en la convocatoria que sirvió para hacer la foto de familia.

Cuíña mantiene la puerta abierta y Crespo los ve ya dentro

Aunque El BNG diga que no cambiaron de parecer aún respecto a su posible entrada en el grupo de gobierno, el PP es el que tiene más claro que van a tardar muy poco en hacerlo. Por su parte, el grupo de gobierno mantiene la puerta abierta pero recuerda que hay unas condiciones que se reflejaron ya en un pacto. En lo que coinciden los tres grupos es que no realizarán ninguna oferta sino que tendría que ser el BNG, en el caso de estar interesado, el que mueva ficha.

El alcalde, Rafael Cuíña, destaca que «como xa dixemos dende o primeiro momento temos permanentemente a porta aberta para establecer conversas». Indica que «teño unha excelente relación coa cúpula do BNG e estamos en conversas para ir xuntos nas eleccións xerais». En cuando al gobierno local recordó que «queremos estabilidade» y apuntó que «agora temos un ecosistema moi estable de goberno, si entra un novo factor se pode alterar, pero tamén cabe a posibilidade de que sexa positivo». Recordó que «dende o primeiro minuto dixen que a porta estará aberta permanentemente». Tanto CxL, como APAC y PSOE respetan la decisión de cambio del BNG como asunto interno que es. En cuanto a la posible entrada en el gobierno, Lara Rodríguez de APAC, señala que «é algo que teríamos que valorar todos, eles puderon facelo antes e agora o goberno está feito e hai un pacto que teñen que acatar». Nicolás González Casares, del PSOE, entiende que «temos un pacto que ten programa e organización e calquera pode sumarse sempre que se cumpra e non sabemos si o BNG está interesado ou non en entrar».

Más claro lo tiene José Crespo, del PP, que augura que el gobierno de Lalín va a pasar de ser «un goberno familiar a un de coleguitas de terraza, que es lo que se leva agora». Cree que «esta é unha carreira de compra de vontades a calquer prezo, o PSOE cun soldo fantástico e a APAC estando en todos os saraos e na xunta de goberno sen ningunha responsabilidade e ningunha delegación de área». Se pregunta «qué lle ofrecerá Cuíña a Vilariño». Crespo felicitó a López «por manter o seu criterio de seguir na oposición» y lamentó que votara en contra de «unha instalación deportiva debaixo do Arena» y a favor de suprimir la Uned. Criticó la renovación del Bloque y señala que «a nosa foi unha recomposición do grupo mandada polos cidadáns» y la de los nacionalistas «é un fraude».

Calificó de «esperpento» el cambios «por un veterano de guerra» y cree que con el cambio «escenifícase o de todos contra o PP». Recuerda que «antes das eleccións plantexaron ir todos xuntos e non quixeron e o fixeron despois e non sei que lle parecerá os votantes do PSOE, ou do BNG», augurando tensiones en un posible cuatripartito «porque a relación co líder espiritual de APAC, Manuel Igrexas, é mala e as do PSOE con Vilariño eran malas», dice.

«Queremos estabilidade no goberno é a porta está aberta permanentemente»

Rafael Cuíña

«Pasaremos dun goberno familiar a un de coleguitas de terraza coa entrada de Vilariño»

José Crespo

Vilariño dice que «seguimos na mesma liña que se marcou sobre entrar no goberno»

Respecto a la posibilidad de entrar en el grupo de gobierno de Lalín, Francisco Vilariño ni sube ni baja. Asegura que «non hai nada novo, seguimos na mesma liña que se marcou no seu día» y resaltó la contribución del BNG al cambio político de Lalín. Reconoció que «temos moita máis afinidade con este goberno que co anterior». Indicó que «non digo tampouco que non entremos». Explica que «se hai un ofrecemento do goberno que nos poida interesar este Consello Local decidiría, pero está todo sen falar». Defendió que «non imos a participar da aritmética variable a apoiar a uns ou a outros cando conveña, ímonos guiar polo interese xeral dos veciños».

En cuanto a su regreso a la corporación municipal indicó que «no BNG os relevos son normais» y señaló que «o asumo con ilusión e ca responsabilidade porque é algo que quere a militancia e é un honor». Vilariño agradeció «o enorme traballo que fixo Xosé Manuel López», al que calificó como «un moi bo compañeiro e un activo no presente e no futuro». Vilariño hizo hincapié en la apertura de un nuevo proceso «marcado pola pluralidade e o traballo social» destacando que «estamos ante un proxecto colectivo ilusionante, que nos abre moitas vías de traballo».

El futuro portavoz municipal nacionalista aprovechó para hacer un llamamiento a los vecinos «que se sintan nacionalistas para que se unan o BNG, que é a casa do nacionalismo». En cuanto a la línea de trabajo destacó que «non vai variar e seguirá sendo a liña marcada pola organización».