El BNG se declara a favor de las fusiones solo si la opinión ciudadana es unánime
DEZA
El BNG hizo pública ayer su posición respecto a la fusión de concellos que se debate estos días. La Xunta encargó a un equipo de las tres universidades gallegas un estudio sobre la planta local gallega y el impulso de procesos de fusión municipal. A modo de ejemplo propone la fusión de Lalín con Dozón y Agolada o bien la de todos los concellos de la comarca dezana.
El BNG asegura que no está en contra de posibles fusiones de concellos «sempre que haxa unha opinión cidadá unánime nas poboacións dos concellos implicados». No obstante, los nacionalistas consideran que la fórmula de fusión que propone y promueve el PP «é só unha cortina de fume que non vai á raíz da grave situación que viven moitos concellos galegos derivada da asunción de competencias impropias da administración local». Para el BNG, el debate que debería abrirse sería el de la financiación municipal y las competencias impropias.
El BNG propone la comarcalización del territorio para prestar servicios o planificar equipamientos o usos del suelo de forma razonable. «Sempre apostamos pola prestación conxunta de servizos mediante mancomunidades que funcionen como tales, porque a existente na comarca do Deza xa ten demostrada a súa inutilidade», dicen.