Dezanos en la diáspora compartieron xantar y vivencias

amelia ferreiroa LALÍN / LA VOZ

DEZA

Cedida

Al ágape, celebrado en O Coteliño en Silleda, asistieron unas cien personas

02 sep 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

El restaurante Coteliño de Silleda fue escenario de la segunda Xuntanza de Hijos de Lalín, Comarca del Deza en Venezuela, Gallegos Forever en Miami y Gallegos en la diáspora. Un encuentro en el que se dieron cita un centenar de asistentes «que estiveron na emigración, fundamentalmente en Venezuela, e que agora viven en Galicia ou están agora mesmo aquí de vacacións como é o meu caso», apuntó Pablo Ferreiroa, uno de los encargados de la organización del evento, natural de la parroquia lalinense de Erbo; con cargos directivos durante varios años en la Hermandad Gallega de Caracas y en la actualidad miembro del colectivo Gallegos Forever en Miami.

La reunión, que tiene carácter anual, tuvo que suspenderse en los pasados ejercicios por la situación sanitaria pero logró en este pasado agosto recuperarse para satisfacción del grupo de organizadores entre los que se encuentran los también lalinenses Jesús Mouriño; natural de Sello, y José Manuel Varela de Goiás. Coincidieron en la carga emocional que trasciende en este tipo de xuntanzas; «mantemos unha fermosa relación entre nós, pero non sempre nos podemos ver todos os anos, e coa pandemia xa non puido ser, polo que foi unha xuntanza moi especial e mesmo nos atopamos con que había algúns participantes que levaban quince anos sen verse», puntualizó Ferreiroa.

Un encuentro en la que no faltaron alusiones a la situación económica que vive el país y de los propios emigrantes de la zona. «Foi un país que nos deu moito e nos acolleu cos brazos abertos, que levamos no corazón, onde algúns aínda mantemos algunha empresa pero que tivemos que deixar; como tiven que facer eu na procura doutra vida en Estados Unidos. Ogallá que a situación mellore pero mentres sabemos que a Xunta, a secretaría xeral de emigración e asociacións coma a de Venezolanos do Deza traballan para cubrir as necesidades que se lles presentan alí aos galegos que non queren ou non poden volver», dijo.

Un reencuentro disfrutado por el centenar de asistentes que ya piensan en la próxima xuntanza que ya tiene fecha: agosto de 2023. «Non temos polo momento unha data exacta pero acordamos que será nese mes que é cando estamos a maioría de vacacións, os que estamos fóra da terriña, e tamén para os que viven agora en Galicia», afirmó Pablo Ferreiroa.