«E para comer ben, Lalín», la réplica de Crespo al Km 0

Olimpio Pelayo Arca Camba
o. p. arca LALÍN /LA VOZ

DEZA

El alcalde de Lalín se pregunta para qué valen los registros de marcas tras perder en el Supremo con la Diputación de Lugo

15 ene 2015 . Actualizado a las 06:10 h.

El alcalde de Lalín, José Crespo, encontró ayer una réplica irónica frente a Lugo tras perder en el Tribunal Supremo la larga batalla judicial que enfrentaba al Concello dezano con la Diputación de Lugo por el uso de la marca Quilómetro Cero. «Se Lugo me copia eso, pois eu copiareille aquel eslogan da época franquista, que vía no Picato cando ía a estudiar ao seminario ?Y para comer Lugo?, que agora andan a resucitar, e collerei e poñereille ?E para comer ben, Lalín?», señaló antes de indicar: «Polo menos eu añadireille unha palabra», frente a la que considera copia literal de la Diputaación de Lugo del eslogan lalinense.

Aún dentro del acatamiento a la sentencia ?«non queda outra», dijo?, Crespo Iglesias contrapuso el claro fallo del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia «que é moi claro e que fala de burda copia de Lalín» con la sentencia del Supremo que valida la compatibilidad del uso de la marca entre Concello de Lalín y Diputación de Lugo. «O de burda copia dixérono uns maxistrados, pero agora outros que están por encima deles din que é compatible, e hai que aceptalo».

Caso cerrado

Crespo se preguntó para qué vale registrar marcas y pagar patentes: «Vexo que é unha coña marinera, porque debería ser o propio Rexistro de Patentes e Marcas o que tiña que defender eso. Se non, ¿de que nos vale pagar? De pouco, se cada un pode copiar». El alcalde de Lalín indicó que le apuntaron la posibilidad de apelar al tribunal de Estrasburgo, idea que rechazó de plano. Eso sí, defendió haber defendido los intereses de Lalín hasta el Supremo frente al recurso de la Diputación de Lugo: «Teño a conciencia moi tranquila, porque estaba defendendo a Lalín e os seus intereses. Non me arrepinto de nada, porque defendín os intereses do meu pobo e moralmente nós temos razón. En Lugo, xa bastante lío teñen con Kilómetro 0, non lles arrendo a ganancia, así que non quero polemizar».

Crespo dio a entender que del conflicto judicial con la Diputación lucense extrae una lección de futuro: «Neste caso foi antes o de Lalín, e estaba rexistrado, non debería valer. Pero cando teña un invento novo, que eu ando todo o día inventando, dará igual que estea rexistrado por outros».