«Chévere non é complaciente co poder aínda que acepte o premio»

La compañía de teatro gallega afirma que el galardón les ha pillado por sorpresa pero no van a rechazarlo

La compañía Chévere, representaron ayer la obra «As fillas bravas», dentro de los actos del día Internacional contra la Violencia Machista.
La compañía Chévere, representaron ayer la obra «As fillas bravas», dentro de los actos del día Internacional contra la Violencia Machista.

Redacción

Su capacidad de «transgredir géneros y su vertiente humorística y participativa» le han valido a la compañía gallega Chévere un extraordinario reconocimiento a sus 27 años de trayectoria. Ellos son los nuevos condecorados con el Premio Nacional de Teatro, un galardón que ha cogido por sorpresa a los integrantes del grupo. «Neste tempo tomado por asalto pola rapidez coa que se suceden os acontecementos, vémonos arrastrados por un refacho de vento que nos levantou por uns segundos dese chan que tan firmemente tratamos de pisar para seguir facendo teatro. A sorpresa invadiunos, antes sequera de deixarnos invadir por ela», aseguraban desde Chévere a través de un comunicado en el que se puede entrever emoción en cada una de sus palabras.

«Precisamos de boas novas. Non só nós en particular, que tamén, senón todos en conxunto», sentencian estos gallegos, a los que su compromiso con el «ámbito cultural gallego y su creciente proyección internacional» les ha permitido hacerse con un lugar privilegiado en el mundo de la cultura: «Este premio é sobre todo un recoñecemento a un lote ben grande de xente que acompañou a Chévere nalgún momento durante estes 27 anos de actividade. Un recoñecemento ao teatro feito en grupo, ao teatro feito coa complicidade do público. E por que non? Ao teatro feito en Galicia, que é o mesmo que dicir ao teatro feito en galego». Pero en un momento como el actual, en el que la cultura vive su peculiar crisis, agobiada por los continuos esfuerzos demandados desde los diferentes ejecutivos, Chévere no quería dejar pasar el momento para dar las gracias a todos aquellos que permiten que el teatro siga resistiendo y entienden este premio como un reconocimiento al «teatro que resiste en Galicia mentres o poder político desmantela o sistema cultural galego coa coartada da austeridade, a ese teatro galego que resiste frente á indiferenza do poder económico e financiero. A ese teatro galego que resiste frente á mirada cómplice de milleiros de persoas que seguen asistindo e participando do feito teatral en calquera vila e cidade de Galicia».

Sobre la polémica que en estos días se ha generado en torno a algunos artistas que han declinado aceptar los reconocimientos que venían de parte de los organismos oficiales, Chévere ha mostrado su visión y ha dejado claro que, al margen de no mostrarse complaciente con el poder, reciben con orgullo el premio. «Chévere non é complaciente co poder, e non o será desta volta aínda que acepte o premio. Nos últimos anos o noso traballo no escenario quiso ser unha prolongación dese berro xurdido nas prazas galegas arredor de Nunca Máis e en moitas outras prazas españolas en 2011 arredor do 15M. Un teatro feito ao pé da realidade, coas orellas moi abertas e combativo. Porque consideramos que o teatro é un foro público, unha arte visceral que acontece a partir do roce, do contacto e da fricción entre as persoas. Entendémolo como un diálogo sempre aberto», sentencian, para finalizar con un mensaje claro: «Temos tantos motivos para compartir este premio que o facemos con todas aquelas persoas que vos sintades parte de Chévere».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
12 votos

«Chévere non é complaciente co poder aínda que acepte o premio»