Turbina, el grupo de jóvenes boirenses autogestionado que organiza sus propios festivales

Celia Riande García
celia riande RIBEIRA / LA VOZ

BOIRO

Cedida

Los adolescentes que componen este equipo promueven actividades de todo tipo

31 may 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

En un mundo en el que las redes sociales y la realidad virtual se cobran cada vez una mayor parte de la vida, las propuestas para que grupos especialmente vulnerables como el de los adolescentes puedan tejer vínculos de amistad sanos e implicarse en actividades son cada vez más importantes.

Con esta idea nacía en 2021 el germen de lo que hoy en día es Turbina, un grupo de jóvenes del municipio boirense impulsado por la concejalía de Cultura que aspira a convertirse en una entidad autogestionada por los propios adolescentes.

«Empezamos con catro ou cinco rapaces a traballar no que eles querían. A idea era que o grupo fora o máis aberto posible, que participaran no que puideran e o que lles apetecera. Razoando con eles e vendo as fórmulas posibles, establecemos un espazo e horario amplo e exploramos as propostas que querían levar a cabo». Así explica Jaime Bello, animador sociocultural, cómo fueron los comienzos de una propuesta que arrancaría con la organización de un festival.

«O primeiro que fixeron foi o festival Turbina, con rapeiros de Boiro e algún concerto que se suspendera nas festas municipais, no pavillón da Cachada. Houbo moitos erros e foi todo un pouco improvisado, pero serviunos como primeiro paso para seguir funcionando», explica Bello, quien ha ido apoyando a los chavales en cada uno de sus pasos.

Una vez completado este primer reto, el grupo buscaba más componentes, por lo que, como relata su coordinador, se hizo un trabajo de calle para conseguir que se uniesen más jóvenes: «Ían a zonas nas que adoita haber xente da súa idade e buscaban facer un efecto chamada. A actividade que mellor funcionou, e coa que máis populares se fixeron, foi con un túnel do terror, que crearon no Samaín, e é aí cando empezan a preguntar sobre o grupo e como participar».

Crecimiento exponencial

Desde entonces, Turbina cuenta ya con cerca de 50 miembros, de los alrededor de treinta participan activamente y acuden a los encuentros semanalmente para organizar distintos proyectos que tienen en mente: «As actividades que van saíndo, xa sexan nosas ou deles, inténtanse, aínda que sexan descabelladas. Tamén hai cousas que van xurdindo, como a participación no Maio Vintage para recadar fondos a través de chaveiros, bolsas e outros obxectos que fixeron mediante obradoiros.  Tamén colaboran con Gamela, con accións de Cáritas, coa Fundación Andrea...».

Otro de los aspectos en los que se está trabajando desde el Concello es la creación de un espacio para los jóvenes, que ya cuentan con su propia sede: «Deixáronnos un antigo local de ensaio do centro social e estano facendo seu. Teñen unha parede de lousa para organizar todo, e case sempre hai algún rapaz aquí dentro, sen importar o día da semana».

Proyecto radiofónico

Otro de los proyectos que se trae el grupo juvenil Turbina entre manos, con el apoyo del Concello de Boiro, es la reactivación de Radio Boiro, a través de un programa autogestionado por los jóvenes que ya cuenta con su propio nombre, Maldita Adolescencia«Estamos agardando a que lles dean formación para poder empezar a crear. A idea é darlle caña en verán, compaxinalo con podcasts e que poidan ter un espazo no que sentarse e falar dos temas que lles interesan ou que lles preocupan. O que queremos é que teñan voz, sen nada de escandalizarse. Se falan de sexo, seguro que temos moito que aprender deles os adultos, e será moi interesante escoitalos».

Precisamente esta falta de tabúes y libertad para hablar de cualquier tema que les preocupe es uno de los mayores valores del grupo juvenil Turbina, que pretende ser, ante todo, un espacio seguro para que los adolescentes puedan expresarse sin miedos: «O bo que ten é que están creando unha especie de familia, na que poden expresar o que queiran. Falan de sexo, de drogas, sen medos, e permite que reflexionen. É unha aprendizaxe continua, deles e nosa, nun ambiente de confianza».