Una mente privilegiada al servicio de la ciencia

La rianxeira está actualmente acabando un máster en la USC y ya se prepara para elaborar su tesis


Ribeira / la voz

Cristina Cambeses (Rianxo, 1996) es un claro ejemplo del potencial de Barbanza. La juventud viene pisando fuerte y esta rianxeira lo demuestra a base de éxitos académicos. Ya con el grado de Ingeniería Química -cursado en la USC entre los años 2014 y 2018- bajo el brazo, Cambeses realiza ahora el máster de Ingeniería Química y Bioprocesos que imparte la Universidade de Santiago de Compostela.

Su carrera académica está plagada de premios y reconocimientos por sus méritos: «No último curso do grado concedéronme unha beca do Ministerio de Educación para colaborar coa universidade dotada con 2.000 euros. Obtiven o premio extraordinario de grao en Enxeñaría Química, fun o mellor expediente da sexta promoción e concedéronme o Premio Fin de Carreira Xunta de Galicia, dotado con 3.000 euros».

Con tan solo 23 años, Cristina Cambeses ya puede presumir, no solo de no tener un currículo en blanco, sino de llenarlo con méritos de peso. Y la lista no va a dejar de crecer, ya que para el futuro tiene muchos planes. «Estou facendo o traballo fin de máster en Análise de Ciclo de Vida, e logo xa continuaría con este tema no doutoramento», explica.

Por si su agenda no estuviera lo bastante apretada, Cambeses es miembro de la comisión del máster y representante del alumnado en el centro de la Escola Técnica de Enxeñería Química. Simultáneamente, la rianxeira también está realizando el máster universitario en educación secundaria a distancia, ya que tiene claro que «quero dedicarme á investigación e á ensinanza universitaria».

No sorprende su inquietud académica teniendo en cuenta que ya destacó en el IES Félix Muriel gracias a la nota media que obtuvo en bachillerato.

Futura doctora

«En outubro solicitei unha beca de axuda para a formación do profesorado universitario para empezar o próximo ano un doutoramento en Análise de Ciclo de Vida», comenta Cristina. El doctorado tiene previsto realizarlo en el Biogrup, una institución afiliada al Instituto Cretus: «Teño xa unha preadmisión e os directores da tese serían Gumersindo Feijoo Costa e María Teresa Moreira Vila».

El trabajo de la rianxeira se basará en una técnica para determinar los aspectos ambientales e impactos potenciales a lo largo del ciclo de vida de un producto. «É unha ferramenta que goza dunha gran importancia na actualidade para facer fronte a grandes problemas medio ambientais, como o quecemento global, a contaminación ou a perda de biodiversidade. En concreto, o doutoramento vaise basear na ecoinnovación aplicada a modelos de produción e consumo sostible de produtos do mar», apunta Cambeses.

¿Esto que quiere decir? Pues, como indica la joven, su trabajo se va a enfocar en la «mellora da eficiencia na cadea de subministro de alimentos, que se identifica como un elemento esencial para aumentar a seguridade alimentaria, ao tempo que se reduce a presión sobre os recursos naturais e se contribúe á mitigación do cambio climático».

Sin olvidar el mar

El criarse en una villa marinera provoca que el mar sea un elemento a tener muy en cuenta. Así, la tesis de Cristina abordará cómo «mellorar os sistemas de produción e consumo de peixe, crear sistemas alimentarios intelixentes desde un punto de vista enerxético ou aplicar medidas que teñan en conta a demanda e reduzan o despilfarro de alimentos. Está previsto que me centre nun proxecto a nivel europeo que trata de promover oportunidades para a transición da economía circular no sector pesqueiro na área atlántica».

Todo ello tendrá repercusión en la población consumidora de productos que provengan del mar: «Por exemplo, axudará mediante ecoetiquetas nas que se indique o impacto que os produtos pesqueiros teñen no medio ambiente. Os consumidores poderán coñecer así o perfil ambiental dos produtos que mercan, o cal é interesante nun mercado tan competitivo como o actual. Isto pode aplicarse a vieiras, mexillóns, rodaballos... En xeral, a calquera tipo de peixe. Concretamente, o traballo fin de máster que estou a facer enfócase nos camaróns».

El camino que le queda por recorrer a Cristina Cambeses es todavía largo. Tiene muchos años por delante y viendo su inquietud y capacidad, los éxitos en su carrera continuarán llegando más pronto que tarde.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
7 votos
Comentarios

Una mente privilegiada al servicio de la ciencia