El plan urbanístico ha sido entregado a la Xunta para su aprobación inicial
21 jul 2012 . Actualizado a las 07:00 h.Después de muchos meses de trabajo coordinado entre el equipo redactor del Plan de Ordenación Municipal (PXOM) de Noia y el Concello, el documento que está llamado a regular el crecimiento urbanístico de este municipio de 14.876 habitantes fue entregado ayer a la Xunta, para que los diferentes departamentos implicados lo analicen. En el texto se maneja una previsión de expansión en los próximos 16 años de 4.021 viviendas nuevas en el término.
Entre los años 2000 y 2010 se construyeron en Noia 832 viviendas de nueva planta, indicó el edil de Urbanismo, Bieito González. En la actualidad, y según el mismo concejal, «existen no termo municipal 8.012, repartidas do seguinte xeito: no solo urbano consolidado 5.333; nos núcleos rurais históricos, 1.738, e nos núcleos rurais comúns, 941».
El nacionalista apuntó que la previsión de crecimiento de 4.021 viviendas que manejan para los próximos tres lustros dependerá de tres factores: «Necesidade de adaptación a un novo marco legal, cambio de circunstancias económicas, de poboación e sociais, que impliquen novas necesidades da comunidade e cando a capacidade potencial de vivendas chegue a esgotarse máis dun 80%».
En el PXOM se recoge que «Noia debe reforzar a súa función residencial, turística, administrativa, comercial, cultural e de servizos, apoiándose nunha estrutura territorial lóxica e ben definida. Neste eido, as directrices de ordenación do territorio, referíndose ao sistema urbano intermedio, do que Noia forma parte, falan de aumentar o rango urbano de xeito que se incremente a calidade e variedade dos servizos e o atractivo do municipio como espazo de residencia e actividade», señala Bieito González.